• Anonym (Ful?)

Det är inte jag på fotona, jag är inte så ful

Har ni nångång känt så?

Jag har alltid sett mig själv som snygg. Eller åtminstone har jag trott att jag ser bra ut. 

Jag får ofta höra att jag har en extrem utstrålning. Jag älskar kläder och har en rätt "tuff" klädstil och har alltid trott på mig själv och är självständig. Det är sällan jag får höra att jag är "vacker" egentligen när jag tänker efter, utan jag tror att folk dragits till mig p g a min personlighet och framtoning. (har aldrig haft problem att få den kille jag vill ha osv. då jag bara gått och tagit för mig)

På senare tid har jag börjat fundera över hur jag ser ut EGENTLIGEN. På nåt sätt har jag "levt" på min utstrålning och alltid varit nöjd med mig själv. Men nu har jag insett att jag egentligen är rätt ful....om man bara ser till utseendet.

Har tittat på en massa bilder på mig själv och kan inte "känna igen mig". Jag ser inte ut som jag känner mig. Och helt plötsligt har mitt självförtroende börjat dala. Jag har ingen aning om varför jag kom på det nu. Jag är 30, har världens bästa man och borde ju ha varit här och vänt förlängesen.

Detta är ingen sandlådetråd även om det kan låta så. Jag är bara nyfiken på om det är fler som upplevt detta, att ni "tror" att ni ser bra ut, men inte riktigt kan känna igen er när ni ser foton av er själva.

• Svar på tråden Det är inte jag på fotona, jag är inte så ful
  • Alvi

Kan det vara någon slags ålderskris helt enkelt...? Dels åldern i sig, och dels att man faktiskt ändras i utseendet... Man är ingen ung pingla längre, men man kan vara en mogen pingla, men det tar ett tag att inse att man faktiskt snart börjar se medelålders ut....

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Anonym (Betty)

OJ, vad jag känner igen mig! Har också alltid känt mig snygg (har också när jag var yngre fått höra att jag är det). Men nu, är 35 år, har fött två barn och ökat lite i vikt, blir jag chockad när jag ser mig på kort. Ser alltid helkonstig ut! Ful helt enkelt, ser oformlig och sur ut. Fast när jag tittar i spegeln tycker jag att jag ser helt okej ut. Men kort.... nä, usch.

• Anonym (Ful?)

haha, du har nog rätt. Det är nog en 30 års kris som gör sig påmind. Och när jag tänker efter är det ju för att jag tycker att jag ser så "glåmig" och gammal ut nu...Skitjobbigt! Och jag mår som dåligt över det. Mycket för att jag funderar över varför jag börjar tänka på den NU, när jag inte gjort det innan. Också kanske för att jag har kroppen "kvar", har liknande kropp som jag alltid haft (trots att jag fött två barn, borde ju kanske vara stolt att kroppen behållt sig så bra). Det är ansiktet som börjar rasa.

Innan kände jag väl inte heller igen mig helt när jag såg mig på foton, men tänkte att jag bara inte blir bra på kort. Men nu har jag insett att det ju faktiskt ÄR jag på bilderna... 

• Anonym

När jag ser mig i spegeln så ser jag en normal tjej, ibland känner jag mig lite ful, men oftast kan jag se att jag ändå ser lite söt ut. Inte vackrast av alla men helt okej.
    På foto... blir jag fruktansvärd. Oftast. Jag ser hemsk ut!

Tänk på att foto är en ögonblicksbild. I verkliga livet sitter man ju aldrig blickstilla fast i en speciell pose, med en fastklistrad min. Det räcker ju med att fotot tas i fel ögonblick för att det ska se hemskt ut. Ofta när man vet att man blir fotad så försöker man ju göra sig lite snygg också, så att det inte blir naturligt. Dessutom kan det vara ljuset som förstör. Alla blir inte bra på bild, jag är en av dem som 99 av 100 bilder blir hemska och får mig att vilja gömma mig för resten av livet ungefär.

Testa filma dig själv istället, då syns ju DU på ett helt annat sätt, gester, rörelser, utstrålningen som du pratar om. Det bästa är nog här också att kanske inte veta att du blir filmad så att det blir konstlat.

• Kimona

För mig är det tvärtom, blir alltid snyggare på bild

• Anonym

Japp, det går lite upp och ner det där för mig.
    Ibland är jag mer realistisk, men ibland känner jag mig verkligen supersnygg och så får man se ett kort eller sig själv i spegeln och så rasar allt. Framförallt är jag rätt duktig på att inbilla mig att jag är smalare än vad jag är. Men då när man ska mannekänga inför spegeln är det inte lika skoj längre.

Inte så kul, önskar verkligen att jag bara kunde acceptera hur jag ser ut och gilla det.

• Anonym (Ful?)
    Anonym (Betty) skrev 2011-05-18 21:52:34 följande:
    OJ, vad jag känner igen mig! Har också alltid känt mig snygg (har också när jag var yngre fått höra att jag är det). Men nu, är 35 år, har fött två barn och ökat lite i vikt, blir jag chockad när jag ser mig på kort. Ser alltid helkonstig ut! Ful helt enkelt, ser oformlig och sur ut. Fast när jag tittar i spegeln tycker jag att jag ser helt okej ut. Men kort.... nä, usch.
    Jag gjorde det innan. Stod framför spegeln och tyckte jag såg helt ok ut....och fotade (ni vet den där snyggminen man tar till i spegeln). Men inte ens då blev det bra! Jag fick fota en miljon bilder innan jag fick någon som såg vettig ut och då var det en lite suddig bild lite längre ifrån, från sidan, uppifrån. (den man lägger upp som profilbild på Facebook och folk som sedan träffar en kan inte hitta en bland alla människor för att man inte ser ut så).

Nä, fy...vet inte vad jag ska göra? Börja sminka sig mer? Eller blir man en skräcködla då?
  • Anonym

Jag har upplevt tvärtom, att jag tycker att jag själv är fet och ful, men främlingar som kommit fram, eller klasskompisar som helt plötsligt kunnat säga "gud du är så himla vacker" eller "du har så otroligt fint hår!" eller "du vet inte hur vacker du är". Har hört det så många gånger nu att det kanske är dags att sluta tycka att jag r så jävla ful.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-18 21:58:00 följande:
    När jag ser mig i spegeln så ser jag en normal tjej, ibland känner jag mig lite ful, men oftast kan jag se att jag ändå ser lite söt ut. Inte vackrast av alla men helt okej.
    På foto... blir jag fruktansvärd. Oftast. Jag ser hemsk ut!

Tänk på att foto är en ögonblicksbild. I verkliga livet sitter man ju aldrig blickstilla fast i en speciell pose, med en fastklistrad min. Det räcker ju med att fotot tas i fel ögonblick för att det ska se hemskt ut. Ofta när man vet att man blir fotad så försöker man ju göra sig lite snygg också, så att det inte blir naturligt. Dessutom kan det vara ljuset som förstör. Alla blir inte bra på bild, jag är en av dem som 99 av 100 bilder blir hemska och får mig att vilja gömma mig för resten av livet ungefär.

Testa filma dig själv istället, då syns ju DU på ett helt annat sätt, gester, rörelser, utstrålningen som du pratar om. Det bästa är nog här också att kanske inte veta att du blir filmad så att det blir konstlat.
    Ska tillägga, sätt på en film, vilken som helst. Sen spolar du filmen en bildruta i taget. Då ser du att alla gör helt knasiga miner de flesta bildrutor, som man kan säga är foton. Men på filmen ser de ju helt normala ut, men ögonblicksbilderna kan göra alla jättefula. Du kanske pausat nån film nån gång och också fått fram en ful bild på en annars snygg skådis.
  • Anonym (Betty)
    Anonym skrev 2011-05-18 21:59:14 följande:
    Japp, det går lite upp och ner det där för mig.
    Ibland är jag mer realistisk, men ibland känner jag mig verkligen supersnygg och så får man se ett kort eller sig själv i spegeln och så rasar allt. Framförallt är jag rätt duktig på att inbilla mig att jag är smalare än vad jag är. Men då när man ska mannekänga inför spegeln är det inte lika skoj längre.

Inte så kul, önskar verkligen att jag bara kunde acceptera hur jag ser ut och gilla det.
    Känner igen det där med spegeln! Alltså jag tycker att jag ser helt okej ut i spegeln, men de få gånger jag varit i en provhytt för att prova bikini så undrar jag alltid vems den där konstiga kroppen är...
Svar på tråden Det är inte jag på fotona, jag är inte så ful