• Kelly1994

    Min hamster lider och veterinären är stängd

    Dessa problem har han:
    Tre stycken knölar som  ser ut som vårtor
    Han kan inte öppna ena ögat
    Han kan inte äta

    Han låg i min hand hela utmattad i flera timmar på eftermiddagen helt utmattad. Han orkade inte röra sig utan låg bara där. Andningen var långsam. Jag trodde han skulle dö vilken sekund som helst och vi bestämde oss för att inte åka till akuttmottagningen som ligger många mil härifrån. Jag la ner honom i hans bur och han gick runt lite men gick sen in i huset. Jag tog ur honom för cirka tjugo minuter sedan och han lever fortfarande. Just nu ligger han i mitt knä ihopkrupen som en liten hund. 

    VAD SKA JAG GÖRA????????? 

  • Svar på tråden Min hamster lider och veterinären är stängd
  • Ramborg

    Hur mycket brukar hamstrar dricka? Du kanske kan försöka ge honom vatten med en pipett eller någonting. Några droppar bara, så kanske han blir lite piggare?

    Brukar han gilla att ligga hos dig så skulle jag låta honom göra det. Antingen blir han bättre eller så dör han Eller så kan ni åka till veterinären imorgon.

    Jättetråkigt. Är han gammal?

  • Kelly1994
    Ramborg skrev 2011-05-18 22:08:30 följande:
    Hur mycket brukar hamstrar dricka? Du kanske kan försöka ge honom vatten med en pipett eller någonting. Några droppar bara, så kanske han blir lite piggare?

    Brukar han gilla att ligga hos dig så skulle jag låta honom göra det. Antingen blir han bättre eller så dör han Eller så kan ni åka till veterinären imorgon.

    Jättetråkigt. Är han gammal?
    Han brukar springa omkring som en liten tok men nu ligger han nästan helt livlös. Nej, han är under ett år. :(
  • Kelly1994
    enlitenbitkaka skrev 2011-05-18 22:10:08 följande:
    Ring jourveterinär/distriktsveterinär. Omgående.
    Vi har ingen jourveterinär där jag bor, men ska jag ringa någon och kolla vad jag ska göra? 
  • Ramborg

    Kan du ringa till akutmottagningen? Vore ju bättre att få svar från en expert än folk på nätet.

    Hoppas han kryar på sig.

  • Kelly1994
    Ramborg skrev 2011-05-18 22:13:29 följande:
    Kan du ringa till akutmottagningen? Vore ju bättre att få svar från en expert än folk på nätet.

    Hoppas han kryar på sig.
    Är rätt så säker på att han somnar in inatt. Det är som att han ligger i en djup sömn.. :(
  • Fyrbarnsmorsa

    Ta en medicinspruta och försök ge lite vatten.Hur gammal är den?

  • Kelly1994
    Fyrbarnsmorsa skrev 2011-05-18 22:14:31 följande:
    Ta en medicinspruta och försök ge lite vatten.Hur gammal är den?
    Han är under ett år...
  • enlitenbitkaka
    Kelly1994 skrev 2011-05-18 22:12:24 följande:
    Vi har ingen jourveterinär där jag bor, men ska jag ringa någon och kolla vad jag ska göra? 
    Ring närmaste jourveterinär och rådfråga dem iaf.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Min hamster lider och veterinären är stängd