• Anonym (fia)

Svaga/stärka sidor?

Du som är familjehemsförälder;
    vad upplever du är dina svaga,respektiva stärka sidor i kontakten med barn?
    Båda dina egna,andras och dina placerade barn.

• Svar på tråden Svaga/stärka sidor?
  • morochmer

Min svaga sida är att jag kan känna mig provocerad av vissa beteenden. Mina starka sidor är att jag är lugn och bra på att lyssna. Släpper inget för att det blir för svårt utan kämpar Och tar/kräver all hjälp jag behöver för att hjälpa barnet. Lovar inget jag inte vet att jag kan hålla. Är ärlig.

• smulpaj01

Hur då provocerad? Vilka beteenden? Menar du när barn har diagnoser till exempel ?

• Anonym (fia)
    morochmer skrev 2011-05-19 08:41:23 följande:
    Min svaga sida är att jag kan känna mig provocerad av vissa beteenden. Mina starka sidor är att jag är lugn och bra på att lyssna. Släpper inget för att det blir för svårt utan kämpar Och tar/kräver all hjälp jag behöver för att hjälpa barnet. Lovar inget jag inte vet att jag kan hålla. Är ärlig.
    Tack så mycket för ditt svar! :)
    Vi är mitt uppe i en utrednng om att bli familjehem,och jag har "drabbats av hjärnsläpp".... :(
    Vi skall ju beskriva våra svaga och stärka sidor i mötet med barn,och jag har funderat i ett par dagar på detta nu.

Man skall ju inte framställa sej som den mäst "perfekta" som finns,liksom.Utan man skall vara sej själv.

Men,det är sååå svaårt att setta ORD på det,tycker jag....
Svar på tråden Svaga/stärka sidor?