Försörjningsplikt för 19 åring .
Jag har en son som fortfarande bor hemma hos mig på 19 år , han går fortfarande på gymnasiet och har ett år kvar att studera efter sommaruppehållet innan han tar studenten .
Nu i år fyller han 20 år vilket tydligen innebär att han INTE kommer att få sitt förlängda underhållsstöd ifrån sin pappa längre genom försäkringskassan .
Hur kommer det att funka nu , läst massor att man som förälder har försörjningsplikt från 18 år upp till 21år om barnet studerar och det ska han ju göra ett år till .
Vart ska min son få pengar ifrån om inte pappan hjälper till att betala längre , eller hur går man till väga ?
Sonen bor och lever hos mig och kommer så att fortsätta göra under sina studier och pappan finns inte med i vårat liv förutom genom underhållet vi nu får från försäkringskassan , Men det blir tydligen sista utbetalningen nu i Juni.själv har jag för stunden usel ekonomi och har fått söka Socialbidrag och har inte ensamt råd att betala för sonen . Är det någon som vet vad som gäller för fadern att hjälpa till att betala till sin son ?