• Floff

Badblöjor - bra eller onödigt?

Ja, som rubriken lyder.. Vi åker till Grekland på söndag med vår badtokige 1,5-åring och nu undrar jag om detta är något man ska bemöda sig om att ta med eller om det är totalt onödigt?

• Svar på tråden Badblöjor - bra eller onödigt?
  • Elli47

Vi har aldrig haft med sånt, men då har vi å andra sidan bara badat i havet och där gör det inte så mycket om det händer en olycka. Mina killar har bara kissat i badbrallorna,aldrig bajsat faktiskt...

• Pia och Elna

Skaffa badbyxor som är täta istället då slipper ungen ha en bökig blöja som bara är blöt och hindrar lek m.m. I pool kan det säkert vara ett krav så det är nog bäst att ta med.

• älskarlivet81

ska ni bada i pool måste ni ha någon form av badbyxa/badblöja. Jag rekommenderar också badbyxor som håller tätt istället för badblöja!

• Bia 80

Har testat badblöja men den funkade inte. Den sög upp vatten och var helt fruktansvärt dålig.
    Kiss i poolen kan man leva med men taighta badbrallor har vi kört med. Har aldrig hänt en olycka med nr 2 iaf Man får passa lite

• Elli47

Det finns ju såna där speciella babybadbyxor som håller tätt ifall det kommer ett och annat

• Floff

Ja tighta badbyxor har vi, men man är ju lite nojjig för det här med solen och därför har jag även köpt en soldräkt.. Ska man då ha bad yxorna under den eller hur gör man? Känner mig lite förvirrad (säkert resfebern )

• nollställd

Har aldrig använt det . Alla  vår har varit böljfria på stranden sen de börjat vara med där. Sitter yngsta (ettochetthaltåringen) på pottan innan badet kommer det heller inget under badet.

• Floff

Vi kommer nog bada mest i pool då stranden är ganska stenig dit vi ska. Sen är även sonens mage som en klocka, bajjar alltid runt samma tid varje morgon och kväll, så förhoppningsvis kan man pricka in det med blöja

• nollställd

Då funkar det ju fint. Kiss är ju som sagt inte så farligt och även lite större barn kan kissa i vattnet även om de är blöjfria - de tänker nog inte alltid på det om man säger så mitt i leken och då det är lite obekvämt att gå upp . Troligtvis ´vill han inte bajsa i vattnet - och är han så regelbunden behöver ni nog inte ens bekymra er om särskilda extra tighta badbyxor . Ni ser säkert hans signaler om han vill bajsa.

Svar på tråden Badblöjor - bra eller onödigt?