• pollie

Ont i ljumsken och magen???

Vet inte om jag lagt den här tråden rätt, moderator får gärna flytta den isåfall.

Vaknade i natt av en fruktansvärd mensvärk, tog mig till toaletten så gott det gick, var tvungen att göra nr 2 (som jag brukar när jag får så ont och mensen kommer) men det gick hur långsamt som helst och var inte löst som det brukar när jag har mens.. (ursäkta detaljerna) Och det värsta av allt: INGEN mens!!!??? Jag var mer än övertygad om att det var mensen...

Sen när jag tänkte på det, kom jag på att jag inte brukar ha mensvärk innan mens. Den där frukansvärda mensvärken brukar komma min andra mensdag då jag blöder som mest... Jag hade så ont så jag var nära att spy. Sen gick det om av sig självt på 10-15 minuter...

Jag sov bara 3 timmar i natt, efter den där händelsen var jag fortfarande jätte trött, jag lägger mig, somnar och vaknar av att jag har jätte ont i mage och vänster ljumske, och det strålar ut i benet.. om och om igen somnar jag och vaknar av samma.. kan inte vara i någon ställning utan att det börjar göra ont..??

Vad är detta, SNÄLLA, någon som känt likadant eller vet vad det kan vara, svara!
    Behöver jag ringa hälsovårdsupplysning?

Testade negativt på BIM igår, men är inte alls övertygad om att jag inte är gravid med allt detta som min kropp gör just nu...

• Svar på tråden Ont i ljumsken och magen???
  • Agnes mamma

har läst om dem som har haft liknande symtom som dig har haft uvi. kanske är nåt sånt?

• mamma2kids

Jag fick nå liknande akut smärta o spydde o grejjer när jag fick mitt utomkveds.fick aldrig positivt på test.ändå hann de orsaka stor skada.hela äggledaren sprack och 1 L blod i buken.gick med skitet en vecka till för VC skicka hem mig med olika diagnoser som magsjuka m.m

• mammas4killar

Jag har haft så där från och till i början av graviditeten, från typ v.6 till v.10. nu är jag i v.12 och känner bara lite i ljumsken, men kan tillägga att jag hade uvi, så om det är den som ger dom symtomen när man är gravid vet jag inte. har dock haft ett antal uvi när inte varit gravid, men aldrig känt så.

• Söndermarken
    mammas4killar skrev 2011-09-09 09:54:39 följande:
    Jag har haft så där från och till i början av graviditeten, från typ v.6 till v.10. nu är jag i v.12 och känner bara lite i ljumsken, men kan tillägga att jag hade uvi, så om det är den som ger dom symtomen när man är gravid vet jag inte. har dock haft ett antal uvi när inte varit gravid, men aldrig känt så.
    Jag har oxå haft många uvi och aldrig känt så, men om jag är gravid har det verkligen precis satt sig och då känns det märkligt att det skulle vara tex ligamenten som spänner eller något...
    Lycka
Svar på tråden Ont i ljumsken och magen???