• Anonym (inte sant)

Jag tror jag är gravid, trots hormonspiral, nån som varit med om liknande?

Japp så tror jag det ligger till..

Hade världens konstigaste mens sist som kom över en vecka för tidigt...har känt lite molvärk sådär i livmodern och nu tog jag ett test och fick fram ett svagt svagt +...men det är ändå rättså tydligt att det finns där. Jag hade inte hållt mig mer än 3h när jag tog detta test..

jag har väldigt lätt för att bli gravid och har tidigare fått ett X då jag blev gravid trots kopparspiral. Vi har tre friska barn varav den yngsta bara är dryga året...

fy faaaan alltså om detta stämmer...jag hade tänkt börja plugga till hösten och äntligen komma vidare i livet och se fram emot att barnen ska växa upp..men det funkar ju inte om jag är gravid...och jag vet inte om jag klarar av att göra en abort...

helvetes helvetes helvete!!!! 

• Svar på tråden Jag tror jag är gravid, trots hormonspiral, nån som varit med om liknande?
  • samuraj3

Hej hur länge har du haft spiralen? Sitter i en liknade situation själv. Har gjort 2 test hemma och ett hos bm. Alla visa negativt men jag känner mig som med min dotter i början.

• Anonym (inte sant)

jag satte in den i juli förra året.....tog ett test för ett par månader sen och då var det klart o tydligt negativt...men detta är positivt..om det nu inte är ett falskt plus vilket jag verkligen verkligen verkligen hoppas på!!

• Amazina

Vid hormonspiral är nästan risken för utomkvedeshavandeskap större än vanlig graviditet om spiralen sitter där den sitter. Var uppmärksam på det! Utomkvedeshavandeskap är inte helt riskfritt och ska åtgärdas snarast...

• Anonym (inte sant)

amazonas: Jo jag vet, har ju haft ett sådant tidigare när jag blev gravid med kopparspiralen...jag hoppas innerligt att detta är ett falskt plus men ju mer jag tittar på testet desto tydligare blir det för mig att det är verkligen ett plus och ingen inbillning...men isf hoppas jag nästan att det sitter fel så jag slipper ta beslutet om vi ska behålla det eller ej...det passar verkligen inte att få ett barn till nu...varken med tanke på våra barn vi redan har eller med ekonomin eller planerna jag hade för mitt liv..

men jag vet helt ärligt inte om jag klarar en abort....hur ska man klara det när man vet vad man kan få???Vi har ju världens finaste barn lixom...

usch jag vill bara lägga mig ner o gråta! 

• Anonym (inte sant)

har för övrigt ring barnmorskemottagningen och hoppas på att dom ringer upp idag.....

• Anonym (inte sant)

Jag fick tid imorgon bitti så det blir väl till att vänta till dess....ska ta ett test till på eftermiddan tänkte jag...men dom tyckte att det vore högst otroligt om det visade falskt...

• samuraj3

okej hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig. Skriv gärna mer här sen. lycka till

• Anonym (inte sant)

jag tog ett test till nyss och det är oxå positivt..så jag är defenitivt gravid....

återkommer imorgon o berättar vad vi såg osv...

herregud, jag vet inte alls hur jag ska känna om det här... 

• Anonym (jag)

Jag hade 3 dagars mens med kopparspiral för ca 3 veckor sedan.. Haft ca 7 dagar innan.. efter mensen hade jag mellanblödningar... sen för några dagar sedan kände jag trådarna när jag skulle torka mig..
    gick till Mvc och kolla, spiralen var nästan ute.. låg snett.. så vet inte om jag är gravid.. känner symtom. Hade spiralen i ca 5 månader.. Kommer aldrig ha spiral.. vet ju inte hur länge den har legat snett också..  

Svar på tråden Jag tror jag är gravid, trots hormonspiral, nån som varit med om liknande?