• Anonym (hoppfull)

2 dagars mens o graviditetsymtom

Hej , måste bara få skriva av mig lite samt höra hur många det är som har varit med om detta och kanske till o med va gravida. Jag har alltid haft en cykel på 28 dagar . Brukar ha min mens i ca 7 dagar och har haft detta sen jag va 10 år gammal nu är jag 36. Vi planerar bäbis här hemma så vi använder inget skydd. Trodde det skulle va ganksa enkelt o tyda kroppens signaler och så men nu är jag totalt förvirrad. Min mens va 3 dagar sen (händer aldrig) och började blöda som om någon bara satte på en kran. brukar ha lite spottings annars. blödde relativt mkt i 2 dagar sen va det som någon drog åt kranen igen och blödningarna försvann. helt. Mår illa, har metallsmak i munnen. halsbränna. kan inte äta ordentligt. haft yrsel. jätte trött. ont i skallen. super turstig.. och molvärk samt svullen över magen..massor med grav symtom. som inte vill lägga sig.  kan tillägga att jag tog ett gravtest på bim o det va negativt. det har nu gått en vecka sen jag blödde. mår fortfarande dåligt. Är det någon här som varit med om samma sak och det har visat sig ni varit gravida?? funderar på och köpa ett gravtest i morgon och testa trots allt,,,

• Svar på tråden 2 dagars mens o graviditetsymtom
  • Anonym (Ägget)

Jag har varit med om samma MEN det har inte lett till graviditeter tyvärr då vi också försöker få barn. Där emot så har mensen varit skitkonstig och precis som du beskriver som en tappkran s stort sett hela tiden. Det är inga "normala" blödningar att ha så och jag har varit hos gyn som sa i stort sett samma sak. Om de inte reglerar av sig självt så kommer jag att få hjälp med det.

Vill inte ta kål på dina förhoppningar utan delar med mig av mina erfarenheter. Vi har försökt sen september förra året och mina blödningar har i stort sett varit så som du beskriver. Och i hela mitt liv så har jag aldrig varit med om liknande i min menscykel.

Visst kan du vara med barn men då borde ett test visa positivt vid det här laget!

Önskar varmt lycka till!

• Anonym (hoppfull)
    Anonym (Ägget) skrev 2011-05-19 10:41:48 följande:
    Jag har varit med om samma MEN det har inte lett till graviditeter tyvärr då vi också försöker få barn. Där emot så har mensen varit skitkonstig och precis som du beskriver som en tappkran s stort sett hela tiden. Det är inga "normala" blödningar att ha så och jag har varit hos gyn som sa i stort sett samma sak. Om de inte reglerar av sig självt så kommer jag att få hjälp med det.

Vill inte ta kål på dina förhoppningar utan delar med mig av mina erfarenheter. Vi har försökt sen september förra året och mina blödningar har i stort sett varit så som du beskriver. Och i hela mitt liv så har jag aldrig varit med om liknande i min menscykel.

Visst kan du vara med barn men då borde ett test visa positivt vid det här laget!

Önskar varmt lycka till!
    OK. visst är det konstigt. När man aldrig har varit med om detta förut. Jag försöker att inte ha en massa förhoppningar. Det måste ju bero på något att kroppen reagerar så här.. Och att man mår så himla dåligt. Men ska ta ett gravtest i morgon så då kan man i så fall utesluta en graviditet om det är negativt.. Då måste d ju bero på något annat..
  • Anonym (Ägget)
    Anonym (hoppfull) skrev 2011-05-19 10:48:53 följande:
    OK. visst är det konstigt. När man aldrig har varit med om detta förut. Jag försöker att inte ha en massa förhoppningar. Det måste ju bero på något att kroppen reagerar så här.. Och att man mår så himla dåligt. Men ska ta ett gravtest i morgon så då kan man i så fall utesluta en graviditet om det är negativt.. Då måste d ju bero på något annat..
    Ett gravtest visar med all säkerhet om det är något. Håller tummarna för dig!!! För jag kan givetvis ha fel när det gäller detta

Bara för att det är så för mig så behöver det inte betyda att det är så för dig. Har bara dåliga erfarenheter när det gäller blödningar. Har ännu inte fått bukt på det heller och det suger när man försöker få barn.

Tycker du ska lugna nerverna med ett test. Som sagt så borde det visa sig nu.
  • Anonym (hoppfull)

ingen annan som varit med om detta? puff puff...

• Rocktroll

Jag sitter i exakt samma båt och ska nog köpa ett test idag, trots att det säkert är negativt. Köp ett du med Glad

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Anonym (hoppfull)
    Rocktroll skrev 2011-05-19 16:04:22 följande:
    Jag sitter i exakt samma båt och ska nog köpa ett test idag, trots att det säkert är negativt. Köp ett du med Glad
    Jasså :) visst blir man lite små knäpp haha.. ska köpa ett i morgon. Va ute och jobba i trädgården i dag. och varje gång jag reste mig från huk till stående så höll jag på o svimma. det är ju inte normalt för mig heller...
  • Ulle75

Håller tummarna för er!
    Jag har haft mensliknande blödningar och varit gravid, så vist kan man blöda. Med första barnet gjorde ett test då jag hade massa grav symptomer och det att "mensen" bara hade varit i 3 dar vilket är onarmalt lite för mig och det  testet var possetivt :)

• Anonym (hoppfull)
    Ulle75 skrev 2011-05-19 19:38:12 följande:
    Håller tummarna för er!
    Jag har haft mensliknande blödningar och varit gravid, så vist kan man blöda. Med första barnet gjorde ett test då jag hade massa grav symptomer och det att "mensen" bara hade varit i 3 dar vilket är onarmalt lite för mig och det  testet var possetivt :)
    ÅÅÅ hoppas hoppas att det är samma för oss då.. ger ju lite hopp att höra d finns andra som har haft d så här och varit gravida... Men varför blöder man om man då är gravid? fick du någon förklaring på det..
  • Ulle75

Jag fick aldrig någon förklaring, har gjort det mer eller mindre med alla mina fyra. Har gjort tidiga VUL för att se att allt har varit bra och då har det vart fantastiskt skönt att se det lilla hjärtat picka.
    Önskar er alla lycka!!

• Rocktroll
    Anonym (hoppfull) skrev 2011-05-19 19:53:33 följande:
    ÅÅÅ hoppas hoppas att det är samma för oss då.. ger ju lite hopp att höra d finns andra som har haft d så här och varit gravida... Men varför blöder man om man då är gravid? fick du någon förklaring på det..
    Jag har läst att ha mensliknanade blödningar i början är ganska vanligt för att kroppen inte riktigt fattat att den är gravid. Kan ju vara något sånt.

Jag fick mens när jag skulle men den var annorlunda och inte alls som den brukar, hade tex ingen mensvärk vilket jag alltid har. Och för någon dag sedan fick jag en blodblandad flytningar så vet inte om det var äl flytning eller något annat. För mig är det bara en känsla att jag är gravid för är illamående emellanåt.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden 2 dagars mens o graviditetsymtom