Vart skaffar man p-piller?
Har tidigare skaffat p-piller på ungdomsmottagningen men nu är jag för gammal för att gå dit... Är det på mödravårdscentralen då eller?
Har tidigare skaffat p-piller på ungdomsmottagningen men nu är jag för gammal för att gå dit... Är det på mödravårdscentralen då eller?
Ja och på de stora sjukhusen finns mottagningar. Tex på KS heter den Sesam.
din gynekolog (om du har någon du går till). annars får du helt enkelt skaffa dig en :)
hos vårdcentralen, be att få träffa en barnmorska för preventivmedelsrådgivning.
När jag skulle börja äta p-piller hade jag ingen aning om att det över huvud taget var receptbelagt! Jag gick helt sonika in på apoteket och frågade vad de hade för olika sorter På apoteket sa personalen att jag skulle gå till en ungdomsmotagning för att få recept, de förklarade var den låg. På um sa de att jag precis blivit för gammal (jag hade aldrig varit på en sådan tidigare) och att jag skulle vända mig till mödravården
Jag var hade nyligen flyttat och hade ingen aning om var det fanns en MVC, visste knappt vad det var för något.
Efter mycket om och men fick jag en tid, det slutade med en p-ring.
Så kan det vara! En liten anekdot bara
Här går man i alla fall till mödravårdscentralen för p-piller.
Jag gick i många år och fick mina piller av en barnmorska på en privat gynmottagning. Det kostade inget, fast det var privat.
Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för p-piller (endast en konsultation nätet ) www.goodpharmacy.net