• mamsen

Nutella till frukost

Hej! =)
    Jag brukar ge mina barn Nutella till frukosten, för att hålla dem lugna några minuter.. man gör vad man kan som stressad mamma på morgonen. Är det dåligt att ge Nutella? Barnen gillar ju det och blir pigga till skolan.

• Svar på tråden Nutella till frukost
  • Tonx

Nutella är godis, så ja, det är dåligt.

• bullmamma1

Hej! jag gör faktiskt också det. Mina barn avskyr frukost och dettta gör så att de äter ngt ialf och kan stå sig på. Sen så är det ju faktiskt inte mer onyttigt än vad marmelad är..... å de e det ju många som ger!

• Pickeli

Vad tror du själv?

*kollar om tråden ligger i sandlådan*

Google it!
  • Mamman02

De blir inte pigga - de blir sockerkickade!

Det tar väl lika lång tid att bre te x leverpastej/mjukost på mackan?

• Pickeli
    bullmamma1 skrev 2011-05-19 13:58:32 följande:
    Hej! jag gör faktiskt också det. Mina barn avskyr frukost och dettta gör så att de äter ngt ialf och kan stå sig på. Sen så är det ju faktiskt inte mer onyttigt än vad marmelad är..... å de e det ju många som ger!
    Google it!
  • Goonie

Nutella blir ju inte automatiskt en bra frukost bara för att du är stressad.

• bullmamma1

Så det e bättre att de inte äter frukost alls då eller? ;)

• mamsen

Fast det är väl inte så onyttigt? Är ju hasselnötter i. Varför skulle det vara onyttigare än marmelad, som bullmamman påpekade..

• Mamman02
    bullmamma1 skrev 2011-05-19 13:58:32 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att ge marmelad tilll fukost en vardagsmorgon!
  • Dimitra

Barnen blir pigga till skolan ja, men hur är det kvarten efter du lämnat dem och blodsockret dippat totalt? En kopp varm choklad med grädde i känns som ett bättre alternativ om än inte helt bra.

The Dimitra universe.
Svar på tråden Nutella till frukost