• Mimmlas

Alfa kassa retroaktivt?

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag har varit sjukriven en period och i januari blev jag friskförklarad och skrev in mig på AF dag 1.
    Jag fick då höra att jag inte kunde få några ersättningar alls och fick vända mig till soc ifall jag skulle ha hjälp.
    Jag hade en bra bunt med sparpengar så det var ju inte på frågan.
    Nu har jag fått jobb och börjar nästa vecka.
    Har nu fått höra att jag antagligen hade rätt till alfakassa och att jag kanske kan få det retroaktivt för de här månaderna. Alltså sen januari.
    Eftersom jag varit inskriven på af hela tiden från dag 1 och sökt jobb hela tiden.
    Någon som har koll på hur det fungerar?

Alltså, kan man få retroaktiv alfa kassa?

• Svar på tråden Alfa kassa retroaktivt?
  • Hannah76

Vem sa att du itne hade rätt till det då? Ska man inte ha varit inskriven ett viss antal månader på af innanman kan söka det?
    Googlar man så verkar det som om man kan får det retroaktivt.

• Mimmlas
    Hannah76 skrev 2011-05-19 15:12:23 följande:
    Vem sa att du itne hade rätt till det då? Ska man inte ha varit inskriven ett viss antal månader på af innanman kan söka det?
    Nån tant som jag hade på förra arbetsförmedlingen jag var inskriven på. Har flyttat så nu är det nya tanter :P
    Ingen aning, men det borde ju inte vara mer än 5 månader iaf?
    Ja precis det var det jag också fick syn på. Men hittar inget på deras hemsida om retroaktivt och de har stängt för dagen. :S
  • UntilTheDark
    Hannah76 skrev 2011-05-19 15:12:23 följande:
    Tänker inte du på aktivitetsstöd nu? Inte alfakassan, som funkar precis som en vanlig a-kassa.
  • Shira

Det kan du säkert få om du uppfyller övriga villkor.

Svar på tråden Alfa kassa retroaktivt?