• Anonym (less)

Han har tillbringat natten i fyllecell!!! Hemma har vi en 9 mån son...

Min sambo kom hem i morse kl 06.30. Givetvis gick jag upp och frågade va fan han hade varit så visade det sig att han suttit i fyllecell!!! Så jävla dåligt. Vi har en son på 9 månader. Super man då skallen av sig som en fjortis och springer ut och sparkar på bilar??

Han kan inte kontrollera sitt drickande alls när det är fest. Han blir alltid stupfull och halvt medvetslös. Har försökt få honom att förstå att han måste kunna kontrollera sitt drickande. Om inte det går så söka hjälp. Hans pappa är grav alkoholist.....
    Han dricker så mycket när det är fest, men på vardagarna så blir det en hel del folköl. Några varje kväll. För att det är såååå gott enligt honom.

Ångrar på sätt och vis att jag har satt mig i denna situationen. När man har barn ihop så är det inte bara att separera. Jag ångrar ju inte våran fina fina son givetvis. Jag är så avundsjuk på alla som har en ansvarsfull make och pappa hemma!! Önskar varje gång att det var jag som hade det så.

Vi ska som tur är till familjerådgivning nu på tisdag för första gången. Skönt att få lite hjälp. Känner att jag håller på att spricka för att jag behöver någon desperat att prata med. Därför jag skriver av mig här... Min mamma och styvpappa går det inte att prata med. De vill att vi ska flytta ifrån varandra. Det är de enda de säger när jag ber dem om hjälp eller rådgivning. Vill inte ännu ge dem mer att gotta sig åt. Sen så har mina vänner sina perfekta pojkvänner och perfekta familjer så det är samma svar från dem- separera!

Ja, ja.... Usch vilken söndag det här blev. Ont i magen...

• Svar på tråden Han har tillbringat natten i fyllecell!!! Hemma har vi en 9 mån son...
  • Jenny70

& jag har en som låg hela da´n igår...firmafest i fredes & vi hade bråkat på morgonen där (inte för att han skulle på fest, det tycker jag bara är kul! Om han dricker lagom mycket...vilket han typ aldrig gör...) så jag hade ju önskat att han kanske var människa på lördagen. (igår)
    Fortfarande kl 17 igårem stank han nå´t fruktansvärt med sprit!! Jag hatar det!!!

• mamma mys

ja det kan inte vara lätt att ha det så....bra att ni ska på familje rådgivning....måste vara jobbigt att inte ha nån att prata med...tycker han måste lära sig att kontrolera sitt drickande....det är ju inte meningen att man ska sitta i fyllecell när man är vuxen o har barn hemma....det gör man som 14 åring typ....om ens det.....lycka till

• Anonym (less)

Jenny70- ja precis så är det här också. Helt väck i 2 dagar. Jag hatar också det!!!!! Att man accepterar detta....

• ArnaMy

Förstår att det är tufft. Jag hade det lika med mitt x, min dotters pappa. Jag lämnade honom. Det är jätte bra att ni ska gå och prata med någon. Det tror jag definitivt är ett första steg. Blir det inte bättre så är det så, men då har ni iaf försökt.

Vet du, ingen familj eller pojkvän är perfekt. Men jag vet hur du tänker. Så kände jag med när alla verkade ha män som hjälpte till med hem och barn, gjorde roliga saker med sin familj, och min bara var ute med kompisar och festade.

Lycka till och hoppas det går bra för er och att ni löser era problem.
    Kramar//A

• Vero

Vad skönt att ni ska iväg på familjerådgivning, och det klart att du vill att det ska fungera. Alla önskar ju få ha en "hel" familj! Men om siuationen inte blir bättre, utan sämre i framtiden tycker jag ändå att du måste tänka efter ordentligt. Jobbigt med "perfekta par" omkring en, man ville ju så gärna vara ett sånt själv. Men om verkligheten inte ser ut så tycker jag att du ska försöka allt du kan för att få det att fungera. ge honom alla chanser. Om det inte hjälper - då måste du fråga dig själv detta: Vad kommer du att ångra mest? Att du slösar bort ditt liv på en alkis-wannabe eller att du ger din son en chans att växa upp utan en sådan förebild?

• Anonym

Jag har oxå problem med det där... när min flickvän dricker blir hon som förbytt!
    Glömmer att jag finns, kommer inte hem.. blir bråkig, elak och hemsk *ledsen*

• Anonym (julbord)

Natten till fredag väcktes jag av att telefonen ringde och det var en jobbarkompis till min man som berättade att min man hade låst in sig på toaletten på krogen och satt där och vrålade efter en ambulans och att han höll på att dö.

Det slutade med att jag fick väcka våra två barn (5 & 1 år gamla), linda in dem i filtar, sätta dem i bilen och åka iväg till krogen som nu hade stängt. Där inne sitter min man - nerspydd och stupfull! Några minuter senare kom även ambulansen för de hade blivit larmade.

Alla sa åt mig att åka hem med barnen när läget började komma under kontroll och ca en timme senare kom maken hem med en jobbarkompis - kompisen fick mer eller mindre släpa in honom i huset och han släppte min man på golvet i hallen där han även fick sova resten av natten och det stank något vedervärdigt!

Man kan ju tycka att det skulle finnas någon spärr hos vissa men när det gäller alkohol så är det bara att häva i sig så mycket man någonsin kan på sån kort tid som möjligt och inte alls tänka på vilka konsekvenser detta medför!

• KerstiM

Att ha en sambo som hamnar i fyllecell när han är pappa förstår jag är hur jobbigt som helst. Klart han själv borde komma till insikt om att detta bara är patetiskt.

Annars då? du skriver inget om hur det funkar i vardagen, bara att du är avundsjuk på "alla andra" som har så ansvarsfulla män.
    Att då o då supa sig dyngrak och att gärna ta några (hur många är några? det finns ju gränser) folköl på kvällen tycker inte jag är något att förtvivla över som sak. Sånt får man nog inse att man måste acceptera. Men om han inte tar något som helst ansvar för sin familj i övrigt, då förstår jag om du vill ha hjälp. Och det var ni ju på väg att få så lycka till!

Men är det så att du absolut skulle lämnat honom om inte er bebis fanns, då undrar jag varför du resonerar annorlunda nu, med bebis. Är det så att han bara gör livet jobbigare så är det väl bättre utan honom?
    Men jag hoppas förstås att han har bra sidor som gör att du vill ha honom kvar, mer än det faktum att han är pappa till ditt barn. Som sagt så står det inte särskilt mycket om ert vardagsliv här.

• Anonym

Låter som min vänninnans fd karl (tog slut strax efter händelsen). När deras son var 3 månader skulle jag och min vänninna ha en tjej kväll eftersom sonens farmor ville vara barnvakt. Jag och min kompis pratade såg på film åt gott och hade de allment trevligt tills min man ringer och säger att min vänninnans karl ligger på toalett golvet nerspydd och ner SKITEN (han hade alltså bajsat på sig) och helt borta. Jag som gärna ställer upp på mina vänner följde med min vänninnan hem. DE luktade för jävligt i hela lägenheten, HAN hade haft fest (utan min kompis vetskap) i lägenheten och dessutom rökt inne haft öl/sprit på golvet och i deras säng låg sängkläderna huller OM buller . Vi försökte med alla medel väcka hennes karl men de gick inte. Till sist tog vi pulsen och den var FÖR svag så vi ringde 112. Ambulansen kom och hämtade honom. Dom fick liv i honom efter EN kall dusch men inte liv så han fattade något när abulanspersonelen säger.
    Din flickvän ringde oss för hon var oroligt för dig säger HAN. Min flickvän är hos en kompis . Min kompis stod mitt i mot honom och SKREK argt hans namn men han fattade ingenting i alla fall.
    Morgonen efter när han kom hem från akuten ÄR han sur på henne för att han vaknat upp där enligt honom skulle han minnsan klarat sig själv...

MÅNGA karlar kan tydligen INTE inse när gränsen NU borde jag sluta dricka är.

• Anonym

Sådär kan min karl med vara. Jag är gravid i vecka 21, och alla mina kompisar festar på helgerna, så man kan ju inte riktigt va med dom. Inte kul att va med fulla människor när man själv är nykter. Min kille åker iväg och festar på helgerna. Här hemma ligger jag själv, han kommer hem på natten, inte stupfull, men full. Stinker äckligt, och sen dagen efter ligger han heladagen bakfull. Alltså vafan tänker dessa män med egentligen? Fan deras brudar är gravida, har fött deras små barn. Snacka om att man känner sig ensam...Helt jävla värdelöst...Man undrar ju hur mycket man betyder om man jämför med den där förbannade jävla alkoholen...

Svar på tråden Han har tillbringat natten i fyllecell!!! Hemma har vi en 9 mån son...