• Zafir

Flyga med bebis som får ersättning, hur gör man med Vätskor då? Man får ju inte ta in....

mer än små mängder vätska.
    Hur gör man då med tex färdigblandad ersättning? Eller uppkokat vatten?
    Någon som har rest och har svar på detta?
    Får ringa flygbolaget annars.

I detta läget hade det varit smidigare om hon kunde ammat:(

• Svar på tråden Flyga med bebis som får ersättning, hur gör man med Vätskor då? Man får ju inte ta in....
  • OrdinaryMe

du kan inte bara ta med pulver och sen köpa vatten på flaska på planet som du ber personalen värma?
    Tänkte bara att det kunde vara en väg runt alla krångliga förbud...

• LA2011

Jag har rest två gånger med min son som äter ersättning.
    Det var inga problem att ta med sig färdigblandade paket med tex NAN.
    En av gångerna hade jag även med mig varmt vatten i en termos utan problem.

När det gäller uppvärmingen så brukar flygvärdinnorna vara snälla och fixa det.
    De har ingen mikro men de värmer flaskan i varmt vatten och det funkar ju lika bra.

• Mizzz

Du får ta med det som behövs under flygresan.

Men lättast är ändå att bara ta med pulver och sen be om kokt vatten + köpa en flaska kallt att blanda med. Finns sällan micro på flygen.

• principessan

Jag hade tagit med tetra! Då kan man ju ge på en gång utan att vänta på att andra kan fixa! Det är ok att ta med mat till barn!

• sasty

Jag köpte en imsdalsflaska och värmde till den lite i vattenbad..  när vi vänta på att gå ombord.
    Nu har jag en son också som inte är så kräsen om de är kallt eller varm :)

När vi gick igenom kontrollen så fråga dom om jag hade nån mat med till honom.. visa upp min måttburk med pulver i och inga problem alls :)

• SofiaEmmy

från transportstyrelsens - luftfart -  hemsida:

Dietmat och barnmat

Du får i första hand ta med så mycket speciell barnmat (till exempel välling och barnmatsburkar) och dietmat som du behöver under flygresan. Du kan dock ta med dig barnmat och dietmat för hela din bortavaro om du är osäker på om du kan köpa produkterna på resmålet eller om den bara finns i större förpackningar.

Tänk på att säkerhetskontrollanten kan göra stickprov på flytande barnmat eller dietmat som du har med i handbagaget. Du kan då bli ombedd att smaka av vätska eller stryka lite vätska på handen.

• Jagsjälv

Flög nyligen och hade med tetra och pulver. Kändes skönt att vara garderad! Sen fyllde vi på varmvatten i termos på flygplatsen när vi gått igenom säkerhetskontrollen. På planet blandade vi sedan varm- och kallvatten till lagom temperatur och blandade i pulver. Gick väldigt bra och smidigt.

Svar på tråden Flyga med bebis som får ersättning, hur gör man med Vätskor då? Man får ju inte ta in....