• Anonym (undrande)

hur få min man sluta titta på porr..

Hej!
    Jag har tagiut upp disskussionen om porrtittande med min man förut, vilket inte lett till något eftersom han alltid blir irriterad.
    Så nu säger jag aldrig något om det men jag funderar hela tiden på det.
    Jag känner att det blivit ett stort problem för mig eftersom jag inte kan låta bli att tänka att nu sitter han säkert framför datorn. Jag jobbar ofta kväll o journätter.
    Och det gör mig i sin tur arg o irriterad på honom, vilket inte heller är bra.
    Och det gör oxå att jag inte vill ha sex med honom..som något sorts straff el nått, men det vet inte han.

Jag undrar om jag kan få tips på några "bra argument" varför han borde sluta titta av respekt för mig..eller finns det inga?

Han tycker att han har rätt till sitt eget privatliv, vilket ju är sant.
    Men om det är något som kränker mig så kan han väl inte ha rätt till det?
    Jag har försökt "kommit över" att han tittar, men inget hjälper.
    Jag vill att han slutar helt för det är ett stort problem för mig, mår inte bra av det.

Det är ju inte så att jag ber honom om att sluta äta mat :)
    Man kan väl leva utan porr om ens partner mår dåligt av det..eller??
    Problemet tror jag är att han blivit beroende av det..som dom flesta faktiskt blir.

Snälla kom med råd :)

• Svar på tråden hur få min man sluta titta på porr..
  • Anonym

Hej
    Blir du stött av det så tycker jag att han ska respektera detta. Ta upp det med honom igen och försök att få honom att förstå att du blir ledsen låt han bli stött för han ska tåla höra sanningen. kram

• Lola Jämtland

Men gör det något om han tittar när du inte är hemma?

• KalleK

Kan du motivera ordentligt varför han skall sluta? Varför vill du egentligen att han skall sluta?

• Anonym (undrande)

bl.a för att jag inte gillar att han sitter o glor på andra nakna tjejer o runkar.
    Tycker inte man gör så när man är gift..helt ok om man är singel..
    Känner mig dessutom otillräcklig och ful..eftersom han har en del klagomål om att jag inte "låter" så mycket osv..

• Lola Jämtland

Aha...så egentligen beror detta på ditt dåliga självförtroende?
    O att du låter för lite enligt honom, ja det får han väl stå ut med.....

• Anonym (undrande)

NEJ!
    Jag har verkligen inte dåligt självförtroende..är så trött på den kommentaren.

Är nöjd med mig själv o han är oxå väldigt nöjd med mig, vilket han säger hela tiden.
    Vill bara inte och tycker inte att man ska sitta o runka till andra tjejer när man har ett förhållande..och speciellt inte när man är gift.
    Kan hända är jag väl omodern som tycker att porr är något vidrigit, omoraliskt och inget man bör titta på om man inte är själv som sagt och inte har någon annan att tänka på än sig själv.
    Varför är det så att porr har blivit något som alla gör och som är helt naturligt och inget fel alls..är det ingen som har moral i kroppen längre..ARG!!

• Anonym

Kära dig! Jag tror det är väldigt vanligt att vi tjejer känner så här. Men är du säker på att hans porr förbruk har med dig att göra alls? Onanerar du aldrig? Tänker du alltid på honom? Vad skulle du tycka om han ville kontrollera din fantasi? Du kan ju be honom att vara lite mer diskret med porren kanske, men jag skulle ha problem att jag skulle vara den enda möjliga fantasin i min mans sexualitet. Det är bara fantasi. Inte verklighet. Han är inte otrogen för att han kollar på porr. Du kan inte utgöra hela hans sexualitet, men en del av den, liksom han inte utgör hela din sexualitet. De utvecklades lån gt innan ni träffade varandra vill jag tro. Ni är tillsammans men ändå enskilda individer och jag tycker man skall passa sig för att försöka ta makten över andras fantasi. Vad slags frihet har vi om vi inte ens får fantisera i fred?

• Lola Jämtland

Nähe? Så då har du inte dåligt självförtroende.

Ser din sambo på porr på samma sätt? Tydligen inte så varför är det han som ska sluta titta? Så länge han gör det när du inte är hemma spelar det väl ingen roll kan jag tycka.

Förövrigt tycker jag att Anonym NR: 5904637 har skrivit ett väldigt bra inlägg!

• Anonym (undrande)

självklart ska man få fantisera.
    Men porr är väl ändå inte fantasier.
    Jag trodde att man fantiserade i sitt huvud.
    Och nej jag fantiserar inte om andra män, varför skulle jag.
    Man kan fantisera om andra sexuella situationer och "fantasimän" men inte om människor som existerar i verkliga livet, tycker jag ialf.
    Visst hade man ett liv innan men det har jag lämnat bakom mig, försöker att bara fokusera på min man.
    Tror att otrohet i tanken lätt kan leda till otrohet i handling, och det är väl bland annat därför som så många är otrogna nu för tiden oxå.

• Lola Jämtland

Men vad har otrohet med porrtittande att göra? Sorry men jag hajade inte kopplingen där?

Svar på tråden hur få min man sluta titta på porr..