• Karlss0on

Vecka 30. Hur känner ni? :)

Hur känner ni alla som är i veckorna runt 30?
    själv känner jag stor längtan och nyfikenhet.
    Annars är jag ganska anfådd och orkar inte så mycket som förut. 

har ibland små smärtor längre ner i magen, någon mer? Liknar håll nästan.

Annars nu mammsor är det inte lång tid kvar, för mig är det första barnet och jag längtar efter allting som har med det att göra. Går runt nu och viker bebisens kläder flera gånger om dagen och boar och gör fint. Längtan är enorm!

ha en fin sommar alla!! 

• Svar på tråden Vecka 30. Hur känner ni? :)
  • emelielj

Hej! Här är en till i vecka 30 (29+4) och tiden står jättestill.
    Som du säger, sjukt jobbigt att andas och typ röra sig överhuvudtaget :)

Den senaste veckan har jag börjat få smärtor i underlivet, antar att bebisen är större och bökar omkring mer våldsamt kanske!

Längtar sinnessjukt mycket och hoppas tiden går fort nu det sista.
    Jag har fyra pass kvar att jobba men är redan rastlösSkrattande

• elisan

är också i vecka 30 :)

känner fortfarande inte riktigt att jag har fattat vad som komma skall... men jag ser nog mest positiv på det hela, är väldigt förväntansfull och nervös!

känner faktiskt igen det där med "håll" längst ner i magen, har känt av det lite till och från dom två senaste veckorna...

känns som att det är en evighet kvar men har ändå en känsla av att den här sommaren kommer gå sååå fort, så är det ju alltid när man längtar efter något =)

• emelielj

Det jag fasar mest över är värmen. Jag är konstant jättevarm, nästan kallsvettig om nätterna.
    Värre lär det ju bli!

Är ni lika varma?

• Karlss0on
    emelielj skrev 2011-05-19 17:24:10 följande:
    Hej! Här är en till i vecka 30 (29+4) och tiden står jättestill.
    Som du säger, sjukt jobbigt att andas och typ röra sig överhuvudtaget :)

Den senaste veckan har jag börjat få smärtor i underlivet, antar att bebisen är större och bökar omkring mer våldsamt kanske!

Längtar sinnessjukt mycket och hoppas tiden går fort nu det sista.
    Jag har fyra pass kvar att jobba men är redan rastlösSkrattande
    Åh vad härligt, ingen annan kan förstå en gravid lika bra som en annan gravid! 
    Ja, du har nog så rätt, för gud vad det bökar och rör omkring där hela tiden haha!
    Det är skönt att vi har en skön sommar att få avnjuta i ro medans man längtar, känns som att tiden kan gå lite fortare då :)

All lycka till er! 
  • emmmelie95

Hej!:) Jag är i vecka 34( 23+2)!
    Jag har fått väldigt många jobbiga värkar både i skolan och hemma dom senaste veckorna.
    Men jag längtar sjukt mycket tills min lilla bebis kommer!:)

• emelielj
    Karlss0on skrev 2011-05-19 17:27:47 följande:
    Åh vad härligt, ingen annan kan förstå en gravid lika bra som en annan gravid! 
    Ja, du har nog så rätt, för gud vad det bökar och rör omkring där hela tiden haha!
    Det är skönt att vi har en skön sommar att få avnjuta i ro medans man längtar, känns som att tiden kan gå lite fortare då :)

All lycka till er! 
    Fast min bebis har faktiskt lugnat sig otroligt mycket den senaste veckan! var en vild bebis innan men knappt några riktiga sparkar nu, mest puffar och rörelser, måste väl bero på att det börjar bli trångtTungan ute
  • Karlss0on
    elisan skrev 2011-05-19 17:26:11 följande:
    är också i vecka 30 :)

känner fortfarande inte riktigt att jag har fattat vad som komma skall... men jag ser nog mest positiv på det hela, är väldigt förväntansfull och nervös!

känner faktiskt igen det där med "håll" längst ner i magen, har känt av det lite till och från dom två senaste veckorna...

känns som att det är en evighet kvar men har ändå en känsla av att den här sommaren kommer gå sååå fort, så är det ju alltid när man längtar efter något =)
    Jag kan känna samma som du, fattar inte heller riktigt, men det är nog meningen lite! Snart kommer det underbaraste och vackraste som finns att vila i våra famnar då tror jag verkligen att verkligheten har hunnit i kapp oss :)

Vad kan dem värkarna vara tror du? Att det växer var min gissning men har inte en aning faktiskt.
    Jaa, vi får hoppas att sommaren har massa fint väder att bjuda på! Känns som det är lite lättare att vara gravid på sommaren, just med kläder och allt..

Lycka till med allt ! :) 
  • elisan
    emelielj skrev 2011-05-19 17:27:43 följande:
    Det jag fasar mest över är värmen. Jag är konstant jättevarm, nästan kallsvettig om nätterna.
    Värre lär det ju bli!

Är ni lika varma?
    åååh håller med! känner mig redan döende av den här värmen som har varit lite till och från nu... haha känns ju fantastiskt att man vet att det bara kommer bli värre! går på havandeskapspenning from 1 juni så är ledig hela sommaren iallafall, tacka gudarna för det! då kan man ligga i skuggan och dricka kall saft som en säl hela sommaren... =)
  • Karlss0on
    emmmelie95 skrev 2011-05-19 17:28:32 följande:
    Hej!:) Jag är i vecka 34( 23+2)!
    Jag har fått väldigt många jobbiga värkar både i skolan och hemma dom senaste veckorna.
    Men jag längtar sjukt mycket tills min lilla bebis kommer!:)
    Hej!

Vad kan det vara för värkar? Varför har vi dem?
    ja, längtan stiger varje dag som närmar sig.

All lycka till dig! ;( 
  • Karlss0on
    emelielj skrev 2011-05-19 17:27:43 följande:
    Värre lär det ju bli!

Är ni lika varma?
    Jag är inte lika varm, men blir lättare varm än annars.. Men jag har alltid varit en ganska frusen person så det håller fortfarande i sig. har du pratat med barnmorskan om värmen? är det farligt? 

Lycka till!! 
Svar på tråden Vecka 30. Hur känner ni? :)