• Ung Blivande Mamma 2010

Jag har en knöl, vad är det????

Jag fick under graviditeten för drygt 1 år och 8 månader sedan en knöl på ryggraden mellan skulderbladen,
    min sambo påstår att det var en finne till en början, och jag har inte stört mig så mycket av den,
    men nu har den börjat göra ont så fort jag rör den och vuxit en hel del, och jag känner liksom av den,
    det ömmar när jag liksom rör ryggen eller anstränger den!

Vad kan detta vara? :(

• Svar på tråden Jag har en knöl, vad är det????
  • josefin1234

Det kan vara allt från. cysta canser fett knöl brosk knöl osv osv
    Det bästa är att kolla upp det, är de något så går det antagligen att ta bort.
    Du ska inte vara orolig utan ring i morgon och boka tid.

Har en knöl i armen haft den hela mitt liv typ för en vecka sedan började den göra lite ont nojjig som man är så ringde jag och bokade en tid det första jag gjorde när jag vaknade!1 

• fucktard

Förmodligen någon slags inflammation i en talgkörtel, eller ett sk aterom som såvitt jag förstår är någon slags cysta/svulst full med talg. Helt ofarligt om det inte blir infekterat, men om den växer och gör ont är det naturligtvis inte bra. Ring din vårdcentral i morgon.

• Alexandra84

Tror inte du behöver vara orolig för det första. För det andra skulle jag kolla upp det, hellre en gång för mycket än för lite. Om inte annat så ta bort den för att slippa obehaget.
    Men som sagt, du behöver säkert inte oroa dig

Svar på tråden Jag har en knöl, vad är det????