• pruttmamma

Vilka är i trimester 2 och hur mår ni?

Hejsan

Går in i vecka 15 i morgon och tänkte höra hur ni mår som är omkring den tiden? :=)

Sj mår jag rätt bra, illamående släppt. Kan få känningar i bäckenet när jag går mkt. Problem med svälld mage så jag ser mer gravid ut än jag borde :=)

Hare bra!

• Svar på tråden Vilka är i trimester 2 och hur mår ni?
  • telgebo

Jag är i andra trimestern i v.18 och jag mår hur bra som helst nu och nu börjar jag äntligen se gravid ut.

Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Bottis

Gick in i vecka 15 i dag och jag mår prima Lite huggande molvärk men annars nada.

• pruttmamma

Jag bara väntar på när magen blir så där spänd o fin då man kan sätta på sig bebis-tröjan :=) Hihihi

Jag väntar andra barnet, ni då? :=)

• telgebo

Jo det längtar jag med efter så jag kan köpa en sån där Bola. Jag väntar mitt fjärde barn och trodde väl det skulle synas väl vid detta laget då det syntes tydligt i v.16 med tredje barnet, men fortfarande syns det inte så vidare och går in i v.19, snart halvvägs.

Gravid v.17+6 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • narie24

Jag är i början av v 14 och mår väl okej. Men väldigt trött och yr fortfarande. Aningens bättre de sista dagarna så jag hoppas det börjar vända nu. Har funderat över hur jag ens ska orka med att jobba....Jag väntar mitt andra barn. Har rätt mkt fläbb på magen och den är svullen, men snart åker ändå tajta kläder på...orkar inte bry mig längre. Har försökt dölja det lite under tunikor men nu vill jag snart ha mina vanliga kläder. Sen att magen ser större ut än detn borde det får jag väl försöka strunta i....

• telgebo
    narie24 skrev 2011-05-22 15:01:08 följande:
    Jag är i början av v 14 och mår väl okej. Men väldigt trött och yr fortfarande. Aningens bättre de sista dagarna så jag hoppas det börjar vända nu. Har funderat över hur jag ens ska orka med att jobba....Jag väntar mitt andra barn. Har rätt mkt fläbb på magen och den är svullen, men snart åker ändå tajta kläder på...orkar inte bry mig längre. Har försökt dölja det lite under tunikor men nu vill jag snart ha mina vanliga kläder. Sen att magen ser större ut än detn borde det får jag väl försöka strunta i....
    Vet inte, men du kanske behöver järntabletter om du känner dig trött och yr. Har du kollat ditt hB?
    Gravid v.18+0 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Ellas och Alvins mamma

jag är i v16 och mår riktigt bra. har iofs gjort det hela tiden. Inget illamående alls. magen börjar väl puta lite men inte så att man med säkerhet kan se att jag är gravid. lite trött så jag ska börja med järn nu. Längtar efter att känna liten där inne.

• Marzy
    pruttmamma skrev 2011-05-19 19:30:14 följande:
    Hejsan

Går in i vecka 15 i morgon och tänkte höra hur ni mår som är omkring den tiden? :=)

Sj mår jag rätt bra, illamående släppt. Kan få känningar i bäckenet när jag går mkt. Problem med svälld mage så jag ser mer gravid ut än jag borde :=)

Hare bra!
    Hejsan..
    Jag är i v 14 och mår utmärkt..lite trött och en del molande värk annars är de prima,,min mage är åxå svullen och putar som jag skulle vara i vecka 20..men de är väl helt olika..
    :)
  • Sara 86

Är i v16 och nu mår jag bra, nästan lite läskigt. Från att ha mått illa och vara konstant trött till att endast behöva kissa mer och ömma bröst, stramar lite i magen. 
    Svullen mage men ändå läskigt att man inte är så trött och ja nästan känns som vanligt.. 

• narie24
    telgebo skrev 2011-05-22 18:01:23 följande:
    Vet inte, men du kanske behöver järntabletter om du känner dig trött och yr. Har du kollat ditt hB?
    Bm kollade det sist och jag hade tydligen riktigt bra värden, 140....synd för annars kunde man ju liksom göra ngt åt det...
Svar på tråden Vilka är i trimester 2 och hur mår ni?