• makkapakka

    Pappalediga i Göteborg

    Här har ni en som tror det kan bli extremt långtråkigt av att bara gå hemma... Startar min pappledighet efter sommaren och det skulle vara skoj att träffa andra i samma sits. Hör av er!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 09:05
    Självklart menar jag pappaledighet, inte pappledighet. :)

  • Svar på tråden Pappalediga i Göteborg
  • PerG

    Jag slutar min efter sommaren nu, men kanske kan ge lite tips (förutom då att hitta andra som är pappalediga)! Lite beroende på vad det är för ålder på barnet dock?.....

    * Gå på sångstund/babyrytmik eller liknande. Kolla om det finns någon i ditt område (barnets mamma kanske redan har hunnit gå på någon sådan aktivitet?)
    * Gå till öppna förskolan (om det finns någon sådan i området)
    * Gå till simhallen och bada (många bad i stan har "babybad" med varmare temperatur vissa dagar)
    * Skaffa en cykelsits/cykelkärra och åk på cykelturer. Åk t.ex. till Slottsskogen och besök Plikta (stängt för tillfället pga ombyggnad dock) eller Barnens Zoo
    * Var hemma och njut! Vissa dagar orkar man helt enkelt inte göra något alls och då är det skönt att ha "långtråkigt" en dag och bara ligga på golvet och leka med klossar... ;)

    Jag har varit pappaledig i ett år med första barnet och med andra kommer det bli c:a ett år när jag börjar jobba igen och har försökt ha en fast aktivitet i veckan (har gått på babyrytmik/sångstund med efterföljande fika för social samvaro och ibland på öppna förskolan) och sen har jag försökt fylla resten av veckan utifrån ork/lust/väder/osv...

    Ett tips är kanske också att börja lite lugnt i början tills man kommit in i alla rutiner så man inte stressar runt allt för mycket!... ;)

  • makkapakka

    Det låter sunt, att inte stressa med för mycket i början. Jag tackar ödmjukast för alla tipsen!

Svar på tråden Pappalediga i Göteborg