• TheOnlyOne

Hjälp med bilbarnstol! Britax twoway

Vi har nu en acta graco autobaby 2, det är inte mycket kvar tills dotterns huvud är över kanten, fötterna är redan just vid kanten, hon är 4 månader gammal och lång, när hon var 3 månader gammal var hon 64 cm och vägde ca 6300 gram.
    Funderar på att köpa en bilbarnstol som är rymlig, har tittat på britax twoway, men är osäker för jag tror hon måste ha en ny stol ganska snart och kommer vara under året, jag tror inte en bonad bilbarnstol är något för henne, för när hon föddes fick vi plocka bort extra sitsdynan och höja remmarna när hon var 3 månader i den vi har.
    Andra problemet är att vi åker i flera olika bilar och vet inte om den rymms i alla och undrar om den är svår att montera.
    Ni som har den. Hjälp!

• Svar på tråden Hjälp med bilbarnstol! Britax twoway
  • flingansnö

Britax Twoway är jättelätt att montera i olika bilar, vi har en rätt liten bil, en Nissan Almera, och där får den utan problem plats och en vuxen får plats i framsätet framför, dock inte min man men han är två meter, han får vika ihop sig lite när han sitter där.  Jag tycker att den har varit bra, vet att den inte är den säkraste på marknaden, men iaf godkänd i tester. nackdelen jag kan se med den är väl att barnen lätt "tappar" huvudet när de sover, men vi har löst det genom att ha en nackkudde som vi smygerpå dem när de somnat. Det har funkat bra.  

• sensommarbarn

Vi kommer köra på Britax Hi-way istället till sonen, mindre än Two-Way och verkar lättare att flytta.. Har varit och tittat på båda stolarna på Babyproffsen och det är rätt stor skillnad i storlek på dom, verkar som om TW tar mer plats i bilen...

• EnStoltMamma
    sensommarbarn skrev 2011-05-19 20:14:23 följande:
    Vi kommer köra på Britax Hi-way istället till sonen, mindre än Two-Way och verkar lättare att flytta.. Har varit och tittat på båda stolarna på Babyproffsen och det är rätt stor skillnad i storlek på dom, verkar som om TW tar mer plats i bilen...
    Beror helt på hur man monterar stolarna.. visst, two-way är lite bredare än hi-way men är mycket lättare att få bra benplats till barnet sammtidigt som den som sitter framför har bra plats.. men skulle nog inte rekomendera two-way till ett litet barn.. vi har båda.. det är först nu när sonen är snart 3 år som han sitter bra i sin two-way.. Hi-wayen däremot är inte urvuxen på längden eller vikten på LÅNGA vägar.. MEN, den börjar bli lite trång om axlarna.. har svårt att tro att han kommer sitta i den mer än MAX ett år till :S
  • Cecci78

two way passar i många bilar men jag tycker den är bättre till större bakåtvända barn, det är den stol man kan ha längst bakåt men tyvärr lite för öppen för så små att ha direkt efter babyskyddet

• flingansnö

Jag tycker att den var helt ok även till ett litet barn, vi fick byta till den när sonen var 5 månader och dottern var 6 månader, och jag tycker att det var helt ok, i början lutade jag den bara lite mer bakåt, så at de satt bra.

• TheOnlyOne

Har nu köpt en, chansar, bara köpa en annan om det inte fungerar.
    Tack för era svar!

Svar på tråden Hjälp med bilbarnstol! Britax twoway