• LillTussen2010

Ni som har gjort moderkaksprov på KS i Huddinge

Hej!
    Har en fråga som jag hoppas att ngn av er kan svara på :) Jag vänder mig till er som har gjort moderkaksprov/fostervattensprov på KS i Huddinge och som  har fått besked om att bebisen inte har någon kromosomavvikelse, har ni fått brevet från Labbet på KS i Solna eller är det KS i Huddinge som har skickat brevet till er?
    Anledningen till att jag frågar är att jag gjorde mkp på KS i Huddinge för en vecka sedan. Har inte fått något telefonsamtal eller brev, så idag chansade jag och ringde till KS i Huddinge där provet utfördes. Fick prata med en jättetrevlig barnmorska som sa att hon precis satt och gick igenom provsvaren från KS i Solna och att det på mitt svar stod att det inte var några kromosomavvikelse (jippie) samt att "patienten ej är informerad". Barnmorskan förstod inte varför det stod att "patienten ej är informerad", och då fick jag uppfattaningen att det är KS i Solna som skickar svaret om allt är ok. Jag undrar såklart varför KS i Solna ej har skickat svaret om allt är okej....??!!
    Sen undrar jag även vad exakt det stod i brevet som ni fick med posten?
    Tacksam för om ngn snäll människa tar sig tid att svara på mina frågor :)

Svar på tråden Ni som har gjort moderkaksprov på KS i Huddinge