• karet

Plussa samma dag som "tillverknings-sexet"...

Ja, det är tydligen vad jag har lyckats göra enligt mitt rutinultraljud idag, något som alltså är omöjligt.

Någon annan här som blivit flyttad rätt lång tid efter att ha varit på rutinultraljud, och som sedan fått det korrigerat till "rätt" datum (alltså det datum som uträkningarna visar och inte ultraljudet?)

• Svar på tråden Plussa samma dag som "tillverknings-sexet"...
  • Fiyali

Gjorde ett vaginalt ultraljud i vad som borde vara, enligt mensen vecka 7. Läkaren noterade då ett pickande hjärta.
    tre veckor senare gör jag ett VUL till för att utesluta att något sitter i äggledarna(tidigare X), då får jag tiden daterad till att jag är i vecka 7. Det innebär att läkaren då skulle ha sett ett fosters hjärta i vecka fyra förra gången? :)
    Den tiden var det som sedan "följde" bebis genom graviditeten. Hon kom ut fem veckor förtidigt, men kan ju likagärna varit i vecka 38, om man går efter första VUL!

• karet
    Fiyali skrev 2011-05-19 21:21:05 följande:
    Gjorde ett vaginalt ultraljud i vad som borde vara, enligt mensen vecka 7. Läkaren noterade då ett pickande hjärta.
    tre veckor senare gör jag ett VUL till för att utesluta att något sitter i äggledarna(tidigare X), då får jag tiden daterad till att jag är i vecka 7. Det innebär att läkaren då skulle ha sett ett fosters hjärta i vecka fyra förra gången? :)
    Den tiden var det som sedan "följde" bebis genom graviditeten. Hon kom ut fem veckor förtidigt, men kan ju likagärna varit i vecka 38, om man går efter första VUL!
    Sa läkarna något om att bebisen var mer utvecklad än vad den borde ha varit som 3 veckors tidig prematur.

I mitt fall så vet jag exakt när sista mensen var, när sista sexet var och när jag plussade. Jag kan alltså INTE ha blivit gravid när ultraljudet påstår att jag borde blivit det.
    Enligt ultraljudet borde jag ha blivit gravid samma dag som jag plussade samt att sexet hade varit 16 dagar innan graviditeten startade. Rätt omöjligt som sagt :P

Ska på ultraljud igen den 14:e juni för att mäta fostret igen, då ska de fatta beslut huruvida de ska gå efter ultraljudsmåtten eller om de ska gå efter mina beräkningar (eller mellanting).

Hon sa att det var viktigt att det stämmer, iaf att det blir närmare varandra än de 16 dagar som är nu. Speciellt inför slutet på graviditeten.
Svar på tråden Plussa samma dag som "tillverknings-sexet"...