• Mittförstabarn

ränder på magen

Är det någon som vet om det finns salva för dessa bristningar på magen som hjälper lite. Mina har ingen färg, men ser man på magen på nära håll så ser man dom.

• Svar på tråden ränder på magen
  • Matillin

Tror inte det finns någon salva. Det är ju ärr i huden och det går nog inte att få bort, har samma sak själv.

• Mittförstabarn

Det är nog min tanke oxå:) men jag såg nån reklam för länge sen på tvshop.. hittar inte den nu men den salvan sku hjälpa lite, och det är ju värt ett försök.

• Matillin

Det är nog den salvan jag köpte i ett desperat ögonblick och den funkade inte!!

• Mittförstabarn

TAck då behöver jag int fundera på den mera:) Och en fördel med streckena är ju att man inte behöver sätta dyra pengar på att tatuera in barnens namn... märkena kom ju lixom gratis...:)

• Bollen2

Finns inget som tar bort det. Var glad att du har ljusa bristningar!!

• ludan8

Testa och köp den lilla manicken dermaroller. Som nålar som man rollar över huden som får skinnet att dra ihop sej!
    Jag har precis börjat rolla mej och upplever en liten förbättring.

• Alis volat propriis

jag läste tipset om att torrborsta magen med en borste 5 min varje dag i några månader för att huden ska dra ihop sig. vet inte om det hjälper mot bristningar men det känns som samma tanke som en roller som ludan8 skriver om. kanske ligger någon sanning i det? skadar inte att försöka (såvida det inte skulle göra bristningar värre, fick inga själv så jag kan inte lova, kolla upp det först)

• Idalinnea

Jag har upptäckt en grej som funkat kanon för mig. Jag har rejäla bristningar som är (var) blåa. För ett par veckor sedan började jag smörja in magen med bröstmjölk och vet ni! Det funkar! På två veckor är bristningarna inte längre blåa utan sådär svagt röda som de blir när de bleknar. Vissa har till och med försvunnit helt, de allra minsta. Låter ju jättevrickat men testa! Vore intressant att veta om det funkar för fler.

Svar på tråden ränder på magen