• Kajsa86

Mini-pc eller laptop?

Är inte så haj på det här med datorer. Jag behöver en dator (pga en separation från min sambo). Det jag brukar göra på datorn är t. ex titta på facebook, kolla mailen, skicka efter kläder, betala räkningar, skicka efter kort. Ja, det är väl det stora hela.

Kan jag köpa mig en liten Mini-pc eller skulle du rekommendera en vanlig laptop?

Jag är sugen på den lilla, men vill ju ändå att den ska funka för det jag ska använda den till :)

• Svar på tråden Mini-pc eller laptop?
  • Emmalinnéa

Man tröttnar väldigt fort på en minipc dessutom är dom inte så bra alls faktiskt... skulle rekomendera en vanlig laptop faktikst :)

• inze

Om man ska ha den som enda dator och inte har något väldigt stort behov av att allatid kunna ha den med sig skulle jag också säga en vanlig. Mini-pc tycker jag är för att lätt kunna ha med sig och ett komplement till en "riktig" dator.  Men visst, du kan göra det du gör även med en mini-pc.

• kalle kula

En laptop är väl bättre än en mini-pc. Beror på vad du vill kunna gör mer med den än det du nämner visserligen, men om du inte vill ha den till annat och tycker att det inte spelar så stor roll om den är flyttbar eller inte så kanske en min-pc är bättre. Det man blir trött av är oftast att det blir litet på skärmen och att det inte är så skönt för händerna att skriva under längre sessioner på en laptop. Vad den får kosta spelar givetvis också roll.

Svar på tråden Mini-pc eller laptop?