• niska

Två Britax Two way bredvid varandra i baksätet på Passat? Eller vilken bilbarnsstol rekommenderar ni?

När barn nr 3 kommer i november så tänker vi att vi har bebisen i passagerarsätet fram samt 2 åring + 4 åring + vuxen i baksätet.

Vi vill helst ha de två bilbarnsstolarna bredvid varandra (dvs en i mitten) så att man som vuxen slipper "klättra".

Funderar på att köpa Britax Two way eftersom jag såg att Babyland har erbjudande på det från och med imorgon.

Men jag är lite osäker på om man kan ha två bakåtvända Britax Two ways bredvid varandra i baksätet. Någon som provat detta?

Jag är även tacksam för andra rekommendationer på bilbarnsstolar som fungerar att ha bredvid varandra. 

• Svar på tråden Två Britax Two way bredvid varandra i baksätet på Passat? Eller vilken bilbarnsstol rekommenderar ni?
  • Jempa L

Jag har två two-way bredvid varandra just nu... Mittenstolen hamnar aningen längre "bak" (eller framåt, hur man nu ser det ) eftersom den är inkilad mellan framstolarna. Vi har separata stolar i den bilen (VW Sharan), så jag blir osäker på hur det fungerar i en vanlig personbil med "soffa" i bak.

Åk och prova stolarna i butiken. Om det inte funkar med two-way bredvid varandra i bak kanske ni kan ha bebisen i mitten bak och two-way i rad fram och bak? Då kan den vuxna som sitter i bak pyssla med bebisen. En annan fördel med att sätta babyskyddet i mitten är att det är enklare att justera förarsätet om det är olika långa personer som kör bilen.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
Svar på tråden Två Britax Two way bredvid varandra i baksätet på Passat? Eller vilken bilbarnsstol rekommenderar ni?