• pandyb

Bästa tipset mot hosta, jag står inte ut!

Bombadera mig med era bästa tips för att lindra hosta. Klockan är nu 02:30 och för fjärde natten i rad är det stört omöjligt att sova. Så fort jag lägger mig för att spva kommer hostan, jag har flera gånger hostat så att jag kräks!

Detta har jag gjort:
    - Byggt upp en kuddhög av fem kuddar, så jag näst intill sitter upprätt och sover, hjälper inte!
    - Äter slemlösande
    - Tar hostmedicin, Cociliana och/eller molipect

Vad fasiken, så här kan jag inte har det! Denna sjukdom tar knäcken på mig! Hjälp mig inför kommande nätter!

Nils 090419 *mammas prins*
  • Svar på tråden Bästa tipset mot hosta, jag står inte ut!
  • AnnaKotte

Har du börjat äta några mediciner nyligen? Hostan kan vara en biverkning av dem i så fall.

• Fru Kwasthilda

Varmt bad/dusch före läggdags, varm dryck, rejäl dos Cocillana ethyfin men inte slemlösande på kvällen. Nässpray ifall du är täppt i näsan. Vick rub-salva på bröstet.

• lightfish

Mollipecten ska du INTE ta innan du ska sova; det är som att garantera att du inte får någon sömn.

• pandyb

Hmm... ok...

N'ä inga nya medeciner. Hostan finns för att jag fått någon konstig influensa, parainfluensa, som mest drabbar hundar och mig!

Bra tips med att inte ta slemlösande eller mollipect...

Nässpray behövs inte, för jag är inte förkyld har bara feber och hosta. Haft sen i lördags :(

Kul att ha sovit i 3h i natt :(

Nils 090419 *mammas prins*
Svar på tråden Bästa tipset mot hosta, jag står inte ut!