Nappen far ut hela tiden - vågar man prova "större"?
Vår son är 7½ vecka gammal. Han har Esskanappar för 0-6 månader. Men när han sover flyger de ut hela tiden. Vågar man prova med en napp som är 4m+ ?
Vår son är 7½ vecka gammal. Han har Esskanappar för 0-6 månader. Men när han sover flyger de ut hela tiden. Vågar man prova med en napp som är 4m+ ?
Testa kan du säkert göra, men förmodligen gör det ingen större skillnad! Ellen är 5 månader och tappar nappen när hon sover också.
Varför skall han ha nappen i munnen när han sover? Jag tror det är vanligt att bebisar "spottar" ut nappen i sömnen...
Tror inte heller det är storleken. Adam spottade alltid ut nappen när han somnade. Ibland tar det ett tag för de att lära sig suga på nappen också, och då åker den ju ut.
Nappen flyger ut när han halvsover och det blir ett himla liv varje gång vilket betyder att man måste springa o stoppa in nappen igen. På natten när han sover är det inget problem, då sover han utan napp och bryr sig inte. Problemet är att han vill ha nappen, men suger så häftigt att den flyger iväg och så kan han ju inte stoppa in den själv igen.
Vad är skillnaden på nappar för de minsta och de lite äldre?
de är lite större bara.
De större har även lufthålen lite längre ut på nappen (anpassade för en större mun)
Vi hade samma problem så vi slutade med napp i några månader för det blev bara jobbigt att springa o stoppa in den hela tiden. Men sen fick han napp igen och det funkar utmärkt.
Carro A: Hur gick det utan att ha napp? Hur gjorde ni?
När Elin somnar väldigt djupt spottar hon ut nappen själv. Sedan sover hon hela natten utan napp. Om hon däremot sover ytligt så vaknar hon av att nappen åker ut, då får man stoppa tillbaka den.
En bra napp att testa är NUK för spädbarn. Sitter bättre fast tycker jag.
om du inte har nappar i naturgummi så prova de.. innan hade vi silikonnappar och de tyckte jag åkte ut lättare än de bruna i naturgummi..
Jo det gick ju men sugbehovet var ju kvar.Men det var antingen ta bort nappen eller springa upp hela tiden o stoppa in den.. efter typ 2 månader så testade vi igen och då tog han nappen myycket bättre och hittade tekniken så han inte tappade den.
Olivia spottade också ut nappen hela tiden, vi bytte då från esskas silikonnapp till mams latex. Latex "glider" inte ut lika lätt som silikon tycker jag. Så testa lite olika nappar.
Jag säger också NUK nappar. Vi har provat flera märke och NUK funkar bäst
så var det för moa med, den flög ut och hon blev vansinnig så fick man springa fram och tillbaka för att sätta tilbaka den. det hela slutade med att jag prova dem från 4 mån och det funkade super. hon fixade bättre att suga på dem
Små bebisar är inte så bra på att "hålla kvar" nappen. det fordrar en särskild teknik som de inte behärskar. Inget av mina barn har fixat nappen själv mer än korta stunder förrän vid 4 månader ungefär.