• fucktard

Har fått gamla grannens post, vad gör jag nu?

JAG BLIR GALEN!!!

Vi var två i samma hus med samma namn. Både för och efternamn. Trots att vi bägge varit nog med att skriva ut vånig verkar folk som ska skicka post ha skitit i det, och vi har sprungit med post mellan oss alldeles för ofta.

Nu har vi bägge flyttat, och idag fick jag post till henne hem till mig. Vad tusan gör jag nu? Eftersom det stod mitt namn öppnade jag naturligtvis brevet, och det är viktiga papper jag inte känner mig bekväm i att strunta i heller. Kan jag stryka över min eftersändningslapp och skriva något bredvid (vet ej vad, typ ej till denna person kanske?) och bara lägga det på lådan igen?

• Svar på tråden Har fått gamla grannens post, vad gör jag nu?
  • Tecken

Ring Postens kundtjänst och prata med dem, för att förhindra att det händer i framtiden.

• fucktard
    Tecken skrev 2011-05-20 14:03:07 följande:
    Ring Postens kundtjänst och prata med dem, för att förhindra att det händer i framtiden.
    Jo, jag ska ringa dem (trots att jag gjort det flera gånger när vi bodde i samma hus), men nu är det mest akut att veta vad jag ska göra med posten som inte är min. Jag har sökt på eniro, men det verkar inte som hon bor kvar i stan, så jag kan inte kontakta henne direkt heller.
  • Sheldon

Ja, eftersom adressen stämmer borde det ju funka. Men det borde det gjort första gången också. Du kan också stryka över och skriva att fel person fått det- åter till avsändaren. Då får ju också de som skickat viktiga papper veta att hon inte fått dem. (skriv: fellevererat- åter till avsändare)

Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • lokisse

kan du inte rinag posten och förklara läget det finns kanske en eftersänding även för din namne som du kan skriva dit

Nej det tror jag inte!
  • MattiasH

Om jag får post till någon annan som jag vet inte bor i närheten längre brukar jag stryka över adressen, skriva typ "personen bor ej längre på adressen", och sen lägga tillbaka på lådan.

• hon mot strömmen

Skriv ¨på kuveret åter avsändare mottagare okänd, stryk över adress och postnr och postadress så går det tillbaka till avsändaren och lägg på lådan.

• fucktard

Åter till avsändaren låter ju bra förstås. Kan man skriva till något under det så att de förstår, typ "kontrollera personens nuvarande adress då det ej är jag"?

• fucktard

Haha, vad dum jag är. Jag kan ju naturligtvis ringa till dem som skickat brevet och berätta exakt vad problemet är och sen skicka tillbaka det. Men där var det visst ingen från 13:30, så jag får ringa på måndag.

• Purpurbräcka
    fucktard skrev 2011-05-20 14:08:18 följande:
    Åter till avsändaren låter ju bra förstås. Kan man skriva till något under det så att de förstår, typ "kontrollera personens nuvarande adress då det ej är jag"?
    Ett inkassobolag envisades med att använda vår adress för brev till en tidigare inneboende, som inte hade varit skriven där på över ett halvår. Väldigt länge returnerade vi breven med längre och längre meddelanden på för varje gång, men deras brev fortsatte att dimpa ner på vår hallmatta. Till sist letade jag upp deras hemsida och mejlade kundtjänst. Då äntligen fattade de!

Så det kan vara ett tips på hur du kan göra om du vill vara hjälpsam.
  • Purpurbräcka
    fucktard skrev 2011-05-20 14:16:35 följande:
    Haha, vad dum jag är. Jag kan ju naturligtvis ringa till dem som skickat brevet och berätta exakt vad problemet är och sen skicka tillbaka det. Men där var det visst ingen från 13:30, så jag får ringa på måndag.
    Såg inte det inlägget förrän jag postat mitt. Lycka till!
Svar på tråden Har fått gamla grannens post, vad gör jag nu?