• Emmi27

När kom ni in i jobbet som ekonomiassistent??

Tjohej!

Har en fråga till er som utbildat er till ekonomiassistenter via yrkesutbildning!
    Jag är alldeles strax klar med min nämligen, har läst på Jensen på distans och går nu på praktik på en liten redovisningsbyrå 1 - 2 gånger i veckan fram tills utbildningen är klar och sen kommer det bli minst 2 ggr i veckan. Är även tänkt att jag ska börja jobba lite där sedan.

Min fråga är hur lång tid det tog för er att komma in i arbetet? Är supernervös över att inte hinna lära mig tillräckligt, att inte förstå allt osv. Vet att man inte är fullärd på en gång men är så nervös ändå, för när man jobbar sen så är det ju på riktigt, även om min eventuellt blivande chef sagt att det såklart tar längre tid i början och att jag kommer få tid på mig att sitta och tänka efter, slå upp grejer och sånt.

Hoppas på att iaf gå några svar här så jag kan lugna ner mig lite ^_^

• Svar på tråden När kom ni in i jobbet som ekonomiassistent??
  • yiyah

Jag har jobbat som ekonomiassistent på ett företag i fem år, nu läser jag till redovisningsekonom och jobbar på en redovisningsbyrå två dagar i veckan. Jag har jobbat där sedan i november och hade nyss åtta veckors sammanhängande praktik, ändå känner jag mig supernervös ibland och känner att jag inte riktigt kan. Jag har ännu inte helt kommit in i arbetet, men det kanske beror på att jag har så mycket olika & varierande arbetsuppgifter. Men det tar tid att komma in i ett arbete och det vet din chef om :) 

Lycka till, det kommer gå jättebra! 

• Emmi27
    yiyah skrev 2011-05-20 21:44:23 följande:
    Jag har jobbat som ekonomiassistent på ett företag i fem år, nu läser jag till redovisningsekonom och jobbar på en redovisningsbyrå två dagar i veckan. Jag har jobbat där sedan i november och hade nyss åtta veckors sammanhängande praktik, ändå känner jag mig supernervös ibland och känner att jag inte riktigt kan. Jag har ännu inte helt kommit in i arbetet, men det kanske beror på att jag har så mycket olika & varierande arbetsuppgifter. Men det tar tid att komma in i ett arbete och det vet din chef om :) 

Lycka till, det kommer gå jättebra! 
    åå tack! jo och på redovisningsbyrån håller hon ju på med allt möjligt, har inte hunnit göra så mycket olika saker än, mest konteringar och sen bokfört det men det är ju tusen olika saker, inte bara hur man gör utan att liksom förstå hur allt hänger ihop om du hajjar vad jag menar :P Jag skulle vilja ha praktik varje dag i 2 månader men måste jobba också så får ju inte lika mycket övning som jag skulle vilja. Hoppas verkligen att det kommer gå bra, VILL verkligen lära mig allt och förstå allt =)

tack för svaret ^-^
Svar på tråden När kom ni in i jobbet som ekonomiassistent??