• Anonym (ts)

Vart ringer jag om en gubbe full och mår illa?

Ligger en gubbe i parken och mår dåligt, gissar på att han e full. Ringer nu i skrivande stund 114  14. Men har varit kö länge. Eller ringer man 112 för detta? eller vart ringer jag? Hittar ingen info!

hjälp mig snälla! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-20 17:25
    eller polisen kanske inte gör något åt det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-20 17:48
    Jag ringde 112, dom skickade en ambulans. Jag frågade här för jag ansåg inte att det var akut, men nu vet jag att det bästa är att ringa 112. Han låg vid ett träd med en påse från systemet, kräktes. Tack för hjälpen alla. Trevlig helg :)

• Svar på tråden Vart ringer jag om en gubbe full och mår illa?
  • Callistrate

Det är tyvärr inte säkert att de kommer att göra någonting, nej Men du gör helt rätt i att ringa till dem!

• Tow2Mater

Luktar han sprit? En del sjukdomar etc kan misstas för att vara full, fast man inte är det. Jag skulle ringa 112 om han inte helt klart stinker sprit.

• Anonym (ts)
    Angels skrev 2011-05-20 17:26:29 följande:
    Ring 112 om det är akut.
    han kräktes och hostade när jag var där. Jag anser att det inte e akut men stått i kö i 15 min nu..
  • MåsteHittaPåNågot

Ring 112 så får de fatta beslutet!

• Anonym (ts)
    Tow2Mater skrev 2011-05-20 17:28:00 följande:
    Luktar han sprit? En del sjukdomar etc kan misstas för att vara full, fast man inte är det. Jag skulle ringa 112 om han inte helt klart stinker sprit.
    jag luktade inte men det låg massa flaskor där.. kan man ringa för detta? känns inte helt akut

• Maddisen80
    Anonym (ts) skrev 2011-05-20 17:28:11 följande:
    han kräktes och hostade när jag var där. Jag anser att det inte e akut men stått i kö i 15 min nu..
    Hej här i landskrona för flera år sedan var de en kvinna som ringde 112 för att de var en gubbe som var helt borta så jag tycker att du ska ringa 112
  • puss
    blä. va äckligt. hoppas nån kommer roch hämtar honom.
    I will mustardize you
  • MammaHela

jag hade ringt 112 och sagt att det ligger en man i parken och att han verkar jättedålig.

Hade inte sagt nått om alkohol, för om du inte kände lukten av alkoholen så är det inte säkert att det är det.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • MåsteHittaPåNågot
    Men du vet ju inte vad det är, sluta köa och ring 112. Då har du gjort vad du har kunnat för att han ska få snabb hjälp, bedömmer de att det inte är akut så får de väl ordna något annat. Eller såg han ut som en A-lagare så att du är rätt säker på att det är ett fyllo? Eller iofs så skulle inte det spela någon roll för mig, jag skulle låta 112 avgöra behovet.
Svar på tråden Vart ringer jag om en gubbe full och mår illa?