För/nackdelar med IKEAs vitvaror?
Japp, låt mig höra. Vad har ni för erfarenheter av IKEAs vitvaror? Sliter det hårt på gångjärnen att ha integrerade dörrar?
Nyfiken iom att vi ska införskaffa oss kök från IKEA, men velar angående vitvarorna!
Japp, låt mig höra. Vad har ni för erfarenheter av IKEAs vitvaror? Sliter det hårt på gångjärnen att ha integrerade dörrar?
Nyfiken iom att vi ska införskaffa oss kök från IKEA, men velar angående vitvarorna!
Fördel - priset
Nackdel - du få vad du betalar för...
Självklart ;P Har du själv haft?
Jag har haft diskmaskin från IKEA 2ggr (i två olika lägenheter) och tycker de har fungerat utmärkt. Just nu har vi en integrerad diskmaskin, spishäll och ugn därifrån och allt funkar toppen.
Härligt att höra lite positivt =) Jag är sugen på dåtid ugn, för den skulle passa utmärkt. Sen någon av induktionshällarna som finns!
Jag tänkte också lite som så att för det pris man får IKEAs vitvaror så kan man ju typ byta 2-3 ggr för samma pris som man köper EN grej av något "fint" märke :P
det är whilpool vitvaror IKEA säljer, ett av världens ledande märken. visst det finns inte lika stort sortiment som hos vissa andra försäljare, lite få modeller att välja på men de som de säljer är bra kvalitete till ett ritkigt bra pris om man jämför de funktioner man får. de kan få ner priserna genom att ha smalare sortiment och sälja större kvantitet. sen är det ju jättebra garanti man får utan att det kostar extra och tycker det är tryggt att bara behöva vända sig till ikea om något skulle gå sönder osv.. de är aldrig krångliga med returer/reklamationer.
jag skulle dokc inte välja deras billigaste modeller, typ LAGAN eller vad de hette. välj de lite mer avancerade produkterna, visst de kostar lite mer än de absolut billigaste men de är fortfarande billigare än hos konkurenterna och man får alla fiffiga funktioner som inte ingår i de billigaste maskinerna.
Tack för input ! Såg att de numer även har electroluxprodukter.
Har förstått att det är rätt bra garantier.
Vi köpte en ugn från Ikea och sämre skit har jag aldrig haft... Den stulade från första början och när elektriker bytt allt som gick att byta i ugnen (flera gånger om) så sa Ikea att de itne kunde ge oss en ny för då hade garantin gått ut... Så jag kommer ALDRIG mer att köpa någon vitvara från Ikea
Ok! Bra att höra negativt också =)