• PIO

Provera 7 dagar sedan en kur med pergotime

Jag och min sambo har försökt att bli gravida med barn nr 2 i snart 3 år. Tillslut ringde vi till kk och fick tid för uneersökning. Där sa de att de inte hittade något fel. Även fast jag berättade om min oregelbundna mens. De sa till oss att om vi ville ha hjälp fick vi vända oss till fertilitetsenheten vilket vi gjorde drygt ett halvår senare. Igår hade vi vårt första besök på fertilitetsenheten. Vi fick träffa världens bästa läkare. Vi berättade om min oregelbundna mens som iblan bara kommer två gånger om året. Hon skrev ut provera till mej som ja ska äta för att få en blödning och på femte blödningsdagen ska ja börja med pergotime i hopp om att jag ska ägglossning.
    Jag ska börja med den lägsta dosen pergotime.
    Vår son som vi har är 4 ½ år och han var inte planerad utan vi lyckades träffa in en ägglossning. Är så glad att vi har honom och vi vill så gärna ge honom ett syskon. Så nu hoppas jag att detta ska hjälpa oss.

I det här forumet tänkte ja att vi ska få skriva av oss om våra känslor. Hur det går med pergotime.
    Så ni som äter pergotime se hit så vi kan diskutera och hålla tummarna för varandra :)

• Svar på tråden Provera 7 dagar sedan en kur med pergotime
  • LABC

hejhej...samma här med mig...sonen e snart 3,5år å nu har jag startat med provera å imorgon första tabletten pregotime...vi får ju hoppas de hjälper eller om man ska ha starkare kur...jag har då blivit meddelad att jag har PCO/PCOS

lycka till då :)

• Glitter11

Vi försöker också att få ett syskon. Men det går sååådär om man så säger. Första flickan är inte planerad och andra gick av bara farten, men nu har det tagit stopp.

Har haft väldigt oregelbunden mens sen förra graviditeten (något jag inte alls haft tidigare).

Var på gyn idag och fick permolut-nor utskrivet, ska äta det två kurer och sedan äta pergotime. Jag hänger jättegärna på er även om jag kommer vara lite senare än er med att börja äta pergotime.

Hur har det gått för er så här långt, ni borde ju snart veta om det lyckades på första försöket med pergo, eller! Håller mina tummar!!

Svar på tråden Provera 7 dagar sedan en kur med pergotime