• jobbsökaren

Hjälp med kläder!

Okej, min kropp är inte som den borde vara nu efter 2 barn, har 10-15kg övervikt så magen står ut lite för mycket. Är 24 år snart och fick mitt andra barn för 4 mån sen. Men nu, jag har INGA kläder jag kan ha, så måste ha lite nya kläder.

Men helst nån snygg tunika till leggings/strumpbyxor, men VAD är snyggt på en 24åring? Känner mig som en gammal tant när jag klär mig så:S

tips på lite snygga plagg man kan dra på sig? Vad har ni? Är helt efter vad gäller mode nu....=/
    Släng gärna in bilder också=)

• Svar på tråden Hjälp med kläder!
  • Sommarlöv

Jag hade nog spontant valt bort tunikan och leggins eftersom det får en att se större ut. Jag tycker att tunikor ofta är finast på lite mindre personer. Satsa på kläder av god kvalitet, och gärna som håller in lite. En kjol med högmidja hade jag köpt om jag var du. En vän till mig har några extra kilon och hon köpte nästan alla sin kläder på Esprit. De har bra kvalitet och är ibland ganska generösa i storlekarna utan att det ser sladrigt ut. Fråga personalen i butiken om hjälp. Om du har möjlighet så välj bort de allra billigaste kläderna i alla kjedjor. Satsa som sagt på kvallitet, det lönar sig i längden. Själv köper jag mycket på ellos, när de har rea på sina märkeskläder (testar dem i andra butiker först.....). Ibland har de jättebra erbjudanden. Utnyttja dem!

När mina vänner höll möhippa fick jag en stil och färganalys av dem (toppen). Tjejen som höll i stilanalysen tipsade om att om man känner sig oformlig så är det altid bra att ha ett tajt linne under tex t-shirt eller skjorta osv för det formar kroppen på ett fint sätt. Satsa på figursydda kläder det får dig att se smalare ut. Själv skiter jag i att det är inne med kläder som verkligen får en att se större ut. Önska ratt jag skulle se snygg ut i chinos me det gör jag inte och därför har jag inte det. Då har jag hellre ett par snygga jeans som får rumpan att se bra ut. Köp ett par riktigt snygga jeans i en butik där du får bra hjälp.

Det är inne att blockmatcha kläder. T ex rosa och orange ihop, eller blått och grönt, gult och orange.

• MissHemlig

Hej !

Precis som ovanstående skrev är det ett stort mode att ha starka färger. Och matcha allt ihop !
    ( på ett snyggt sätt ) Stickat eller virkat rättare sagt, är oxå ett mode i sommar.
    Midjekjol, Eller tubkjol som det oxå heter skulle nog sitta snyggt !
    Ett par jeans, eller ett par jeansleggings, ( mycket skönare och roligare än vanliga svarta strumpbyxor ) kan oxå funka !

"Vitt är alltid en stor färg på våren,
    men denna vår är vitt verkligen säsongens färg.
    Det ska vara fräscht vitt från topp till tå."

så säger bubblerooms stylist ! Satsa på en klänning som är tajt under brösten, dels för att det är snyggt, du framhäver brösten och du får lite mer timglas formen , och ser mindre ut än vad du skulle ha gjort med en klänning som var helt pösig typ. Googla runt lite, läs modebloggar, kolla på andra tjejer hur dom klär sig, köp en tjejtidning och inspirera dig från bilder därifrån. Finns massor ! :)

Svar på tråden Hjälp med kläder!