Anonym skrev 2011-08-07 07:35:46 följande:
Hej! Jag letar efter lägenhet åt mig och min dotter och håller på att ordna med allt det praktiska och pappersarbete omkring huslån och dylikt. Hoppas att jag kommer kunna flytta inom 1-2 månader.
Själv då?
Ska ni separera eller bli särbo? Hur kommer det sig att det tar så lång tid?
Jag är trött på att ta ansvar för stort som smått och framförallt att min sambo inte tycker att det är viktigt att börja dagen tillsammans med vår son (18 månader gammal) utan han sover i stället och missar därmed 3 - 6 timmar per dag av vår sons liv. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig innan vårt barn föddes att min sambo skulle bete sig såhär vårdlöst och oansvarigt. Dagis är räddningen för mig, det har varit hemskt dessa 4 veckor det har varit sommarstängt. Jag har ingen semester utan frilansar och det är svårt att få ihop deadlines. Jag behöver jobba på förmiddagarna, det räcker med 4 h per dag, på kvällen som nu är jag för trött efter att ha lekt och fixat i 14 timmar...
Jag tänker att om vi är särbos så skulle han få uppleva att vi inte finns där, jag tror att det är en del av problemet att han inte inser hur mycket han missar när han sover. Jämfört med om han är bortrest med jobbet ett dygn då får han ångest över att inte få träffa oss.
Jag vet inte hur jag ska få ihop det eller hur det kommer att gå, bara känslan av att jag sviker mig själv och min son just nu.
Jag älskar min sambo det är därför jag vill pröva att vara särbo framför separation. Han vill självklart inte flytta eller gå i parterapi. Det verkar vara ett mönster bland män...
Berätta gärna hur det går för dig.