• Kaxelsson

"Tattigt" att göra egen doppresent ??

Jag är inbjuden på barndop hos en god vän.
    Jag hade tänkt att köpa en fin vårjacka med skor i samma serie i doppresent, men tyvärr så är det slutsålt. Har kikat både i butik samt internet.
    Har funderat massvis men kan inte komma på något bra.

För några veckor sedan köpte jag en grymt bra systemkamera och har plåtat detta lilla underbarn några gånger och lyckats få många fina bilder.
    Just en utav bilderna är helt underbar, mamman älskar den bilden jättemycket.
    Häromdagen så pratade vi om att jackan och skorna var slutsålda och jag la fram att det var synd att det var så kort tid, annars hade jag kanske kunnat ta lite fina bilder på flickan och sedan förstorat upp dom som doppresent. Då säger vännen att jag redan har tagit en bild som är jättefin och refererar till just denna bild.

Jag har en jättebra ny fotoskrivare hemma som skriver ut jättevackra bilder.

Jag har nu valt att göra en personlig doptavla (på datorn) och skriva ut
    samt gjort en förstoring på den vackra bilden. Fotot blev 21x30 cm.
    Jag har även köpt till ramar till båda bilderna för nästan 150;-.

Känns det "tattigt" att ge bort det i doppresent ? Bör man strunta i det och köpa något i stället ?
    Vad tycker ni ?

Jag själv hade uppskattat om någon la ner lite tid och gjorde en doptavla
    samt tog och förstorade ett vackert foto, men det är ju bara jag :)

(¯`♥.¸♥ ☆ Axel 081116 & Emil 110221 ☆ ♥¸ .♥´¯)
  • Svar på tråden "Tattigt" att göra egen doppresent ??
  • Watchbitch

Låter ju jättefint!! Tycker det känns mer genomtänkt gåva då det verkligen är "min" favoritbild. Jag hade blivit otroligt glad.

• MajaVira

Jag tycker att det låter som en jättebra present! Det skulle dock vara bättre att göra en riktig förstorning på bilden, iallafall min egen erfarenhet av egna utskrifter på fotoskrivare är att de bilderna bleknar efter ett tag. Lite trist om bilden ser halvdassig ut efter något år. Om det är bråttom har tex Expert framkallning på en timme med visst tillägg på priset.

• Kaxelsson
    MajaVira skrev 2011-05-20 20:56:12 följande:
    Jag tycker att det låter som en jättebra present! Det skulle dock vara bättre att göra en riktig förstorning på bilden, iallafall min egen erfarenhet av egna utskrifter på fotoskrivare är att de bilderna bleknar efter ett tag. Lite trist om bilden ser halvdassig ut efter något år. Om det är bråttom har tex Expert framkallning på en timme med visst tillägg på priset.
    Vad kul att fler än jag skulle uppskatta det !

Ow, jag har precis köpt mig en av dom nyaste fotoskrivarna så jag hoppas verkligen inte att bilden blir dassig efter ett tag. Nu är den så otroligt skarp och fin i färgerna.
    Gäller det alla skrivare, även dom nya fotoskrivarna ?
    (¯`♥.¸♥ ☆ Axel 081116 & Emil 110221 ☆ ♥¸ .♥´¯)
  • S vali s

jag hade blivit superglad över en sån present till mitt barn, det hade känts betydligt mer personligt än alla dessa silver sparbössor som folk kommer med

Den late får brått när det blir kväll
  • MajaVira
    Kaxelsson skrev 2011-05-20 20:59:22 följande:

Ow, jag har precis köpt mig en av dom nyaste fotoskrivarna så jag hoppas verkligen inte att bilden blir dassig efter ett tag. Nu är den så otroligt skarp och fin i färgerna.
    Jag är absolut ingen expert på fotoskrivare, vet bara att några tackkort och julkort vi fått som är utskrivna på egen fotoskrivare är väldigt blekta efter ett tag. Men förhoppningsvis har de blivit bättre så är inte säkert att dina bilder bleknar - jag ville bara varna för att det finns en risk...
  • Tazzme

Jag tycker också det låter som en jättebra present! Personligen så uppskattar jag oftast mer nåt som är "hemlagat", eller på nåt annat sätt mer personligt uttänkt till mig, och då kanske lite mindre värdefullt rent ekonomiskt sett, än en dyr, köpt present som vem som helst kan gå inhandla i affären.
    (Inte för att jag tackar nej till dyra saker heller, men du kanske förstås vad jag menar Flört)

• Tazzme
    Kaxelsson skrev 2011-05-20 20:59:22 följande:

Nå, om bilden bleknar efter ett tag, så har du ju antagligen den forstättningsvis sparad på din dator/i din kamera eller någon annanstans. Så då kan du ju endera skriva ut en ny bild till din kompis, eller kanske gå framkalla den då.
    Så om jag var du så skulle jag inte oroa mig för det nu. Blir det ett problem i framtiden så kan du lösa det då! Glad
  • Emmi27

Nu har ju inte jag barn men att lägga ner engagemang på en fin bild och göra det till något personligt är ju underbart oavsett om det är dop eller nåt annat. Kläder växer ju barnet ur dessutom, bilden kan hänga framme forever =)

• Nancie

Usch- det finns inget tattigt alls i att ge en egenhändigt pysslad present!!!!! Gör det!!

Svar på tråden "Tattigt" att göra egen doppresent ??