• Angels

Leasa bil till nystartat AB?

Ska starta AB. Har funderat på detta med bil och kommit fram till att man ska ju inte köra en företagsbil privat i alla fall...

Men då undrar jag hur det är att leasa en bil för en nystartad firma? Brukar bilfirmorna gå med på detta, eller kräver de borgen från mig som privatperson? Företaget kommer ju inte direkt ha några tillgångar förutom aktiekapitalet i början.

• Svar på tråden Leasa bil till nystartat AB?
  • Aniko

Hej, du kan räkna med att de kommer kräva en borgensförbindelsen eftersom AB:et är nystartat och saknar bokslut! Min man har varit i samma situation men det gick bra.,,

• Angels
    Aniko skrev 2011-05-21 23:00:09 följande:
    Hej, du kan räkna med att de kommer kräva en borgensförbindelsen eftersom AB:et är nystartat och saknar bokslut! Min man har varit i samma situation men det gick bra.,,
    Tack för ditt svar! Det var precis det jag misstänkte. :) Bara att hoppas att företaget går bra då med andra ord. ;)
  • ejenny

Och Operationell Leasing belastar inte din kreditvärdighet sen heller, men det kostar ju lite mer och du slipper sälja den efter 36 månader eller vad du nu tänkt dig för leasingtid. Däremot får du betala extra för varje km du kör över gränsen man bestämmer ju oftast hur länge och hur långt man tänkt köra med vissa OL-produkter 36/90000 mån/km osv.

Svar på tråden Leasa bil till nystartat AB?