• mittenavapril

Lätt, billig paraplyvagn för ett barn som väger 16 kg?

Ska köpa en paraplyvagn för en kortare resa. Måste vara billig och lätt. (ska på ett flygplan)
    på alla vagnar står det max 15 kg, men jag har kollat lite och svaret jag får är att tillverkaren måste skriva 15 kg, för det är den vikten de garanterar, men  vagnarna tar tyngre barn än så.

Vart hittar jag en billig vagn? som också är ok att köra. (och med billig menar jag 400 kr ch nedåt)

Vart hittar jag en sån?

• Svar på tråden Lätt, billig paraplyvagn för ett barn som väger 16 kg?
  • MintMint
    http://www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/barnvagnar/paraplysulkys/babybest-p-sulky-2-l-oslo-rod.html

En sån har jag till min son (som iofs bara väger drygt 13 kg, så jag vet inte hur den funkar för ett tyngre barn), och jag är supernöjd. Den är skön att köra (för att vara en paraplysulky), och ett stort plus är varukorgen på den. Det har jag inte sett på så många andra paraplysulkysar. Dock verkar den vara slut i lager just nu, men de kanske får in fler?
  • Prinsessan Zelda

vi har köpt jättbillig och liten på city gross för typ 199 eller nåt sånt. den står såklart 15 på men min son som väger 24kg har till och med suttit i den utan problem, men den är dock tänkt till dottern på ca 17kg. Vi har haft med den till grekland och kanariöarna utan problem. den har ju inga finesser men är smidig och lätt.

• Prinsessan Zelda

ps. och för den pengen gör ju inget om den går sönder på flyget eller så.

• mittenavapril
    Prinsessan Zelda skrev 2011-05-20 21:41:09 följande:
    vi har köpt jättbillig och liten på city gross för typ 199 eller nåt sånt. den står såklart 15 på men min son som väger 24kg har till och med suttit i den utan problem, men den är dock tänkt till dottern på ca 17kg. Vi har haft med den till grekland och kanariöarna utan problem. den har ju inga finesser men är smidig och lätt.
    Var det länge sen ni köpte er på CityGross? vad hette den?
  • Prinsessan Zelda

vet inte men ser den där då och då. vet inte ens om det står nåt märke på...

Svar på tråden Lätt, billig paraplyvagn för ett barn som väger 16 kg?