• Bluppfisk

Plockmat till fest??

Ska hjälpa till att fixa i ordning lite inför en fest nästa helg, och dom som håller i partyt ville gärna ha tips på vad dom kan laga för enkel plockmat att bjuda på... nån som vet nåt bra??

• Svar på tråden Plockmat till fest??
  • Karpet

Jag skulle nog välja något asiatiskt tema. Mest bara för att jag själv älskar asiatisk mat, men östasiatisk. Kanske japanskt?

• halstabletten

Tapas (spansk plockmat)
    Små snittar
    Ägghalvor med majonäs och räkor på
    Kallskuret
    Ostkuber på tandpetare

• Bluppfisk

ostkuner var det nån annan som ville ha med...vad är det???

• halstabletten

Man skär små kuber av ost och sticker fast dem på tandpetare. Superenkelt!

• Bluppfisk

ok tack....så enkelt att till och med jag klarar det! super bra!!! mer tips nån??

• Annikamed2barn

Var på fest där det serverades tapas och det var sååå gott!
    Först var det ostgratinerade nachos med köttfärs och sedan var det tapas serverade på vitt bröd. Det var korv, köttbullar, sill, lax, rostbiff mm och till det lite grönsaker, aioli och guaccamole. Supergott!!

• lycka79

Jag åt en sån himla god provsmaksgrej på Konsum häromdagen! Typ två ggr två cm stora bitar mörkt, saftigt bröd (som vört utan russin) med en kesella - och hamburgerköttröra. De hade helt enkelt hackat hamburgerkött och rört ner i kesellan och sen toppat med lite röd kaviar! Supergott!

• halstabletten

Du kan ju även skära upp morotsstavar och gurkstavar och röra ihop någon dip till. Brukar vara populärt!

Varför inte ost och kex?

• jummie

smördegsinbakade oliver

ÅÅÅH så gott det är...men ta inte med kärnor bara så gästerna tappar alla tänder gärna vitlöksfyllda oliver o blanda svarta o gröna

Svar på tråden Plockmat till fest??