• Anonym (?)

Hur mycket kostar ett paket blöjor?

Hur mycket kostar ett paket blöjor till en nyfödd. Skriv gärna märke och var du köpt de.

• Svar på tråden Hur mycket kostar ett paket blöjor?
  • Anonym

Det är väl bara kolla nästa gång du går till affären :P ?

• Anonym

omkring 38 kronor. både libero och pampers. köper blöjor i ica och willys

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-21 15:30:00 följande:
    omkring 38 kronor. både libero och pampers. köper blöjor i ica och willys
    Det var billigt: :O

När mina för många år sen var små kostade blöjor ca 130 kr/paket.
  • Anonym (?)

Visst men vill inte gå runt på alla affärer för att hitta ett bra pris med bra kvalitet när jag endast ska åka för att köpa det och ge bort.

Är längesedan jag kollade, har för mig att de gick på runt en hundring.

Såg i willys reklamblad att deras märke kostade 69 eller 79kr så tyckte att det verkade billigt men hur är deras blöjor?

Vet att jag tidigare såg undersökningar att om det var libero eller pampers som tillverkades i samma fabriker och med samma material som något lågprismärke ica eller vad det kan ha varit, Någon som känner till det?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-21 15:31:05 följande:
    Det var billigt: :O

När mina för många år sen var små kostade blöjor ca 130 kr/paket.
    hur många blöjor innehåller den förpackningen?
    blöjor för nyfödda här, alltså de minsta, innehåller väl omkring 40 blöjor. mer eller mindre
  • Anonym (?)

38kr det var billigt, hur många är det i de. Vilket märke är bäst.

• jennyc

när jag köper pampers strlk 1 finns de bara i små förpackningar om 28 st/paket tror jag...kostar runt 45:- Större förpackningar av både libero och pampers kostar 98:- (handlar på ica supermarket och MAXI)

Max 100501 Nicolina 110412
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-21 15:34:06 följande:
    blöjor för nyfödda här, alltså de minsta, innehåller väl omkring 40 blöjor. mer eller mindre
    Ca 60 blöjor. Nu för tiden är euroshoppers bland de billigaste.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-21 15:34:06 följande:
    sorry kanske har fel. kan innehålla kring 30 blöjor
  • norrlandsflicka
    Anonym (?) skrev 2011-05-21 15:33:07 följande:
    Visst men vill inte gå runt på alla affärer för att hitta ett bra pris med bra kvalitet när jag endast ska åka för att köpa det och ge bort.

Såg i willys reklamblad att deras märke kostade 69 eller 79kr så tyckte att det verkade billigt men hur är deras blöjor?

Vet att jag tidigare såg undersökningar att om det var libero eller pampers som tillverkades i samma fabriker och med samma material som något lågprismärke ica eller vad det kan ha varit, Någon som känner till det?
    Har inte provat deras små storlekar, men körde deras blöjor ett tag till sonen när de hade extrapriser. De är då helt okey, men inte lika bra som Libero, därför kör vi dom inte nu. Libero blir ju billigare per styck också när man har rabattkupong och köper på Ica där de har 99 kronor för stort paket. Det är nämligen färre blöjor i Willys blöjpaket. Man blir lite lurad av det.

Sen det där med att köpa minsta storleken kanske inte är så bra alltid. Beror ju helt på hur stor bebis man får. Vi körde då med storlek 2 Libero direkt på sonen. Med dottern körde vi storlek 1 första veckan, men det var enbart för vi hade fått ett par paket av en kompis. Hon hade också kunnat ha storlek 2 direkt. De vägde 3,6 respektive 4,2 när de föddes.
  • April Mamma

Vi har alltid haft Liberos blöjor då dom är bäst tycker jag.
    Kostar nog 119 kr ord.pris på vårat Ica, men handlar man för över 300 kr som man i princip alltid gör så bet man 89 kr per paket.

De för nyfödda är nog billigare tror jag,eller det är flera blöjor för samma pris kanske.

• Anonym (willys it is)

Jag köper Willys blöjor och de funkar kanoners. Tycker dom funkar bättre än vad libero gjorde. Dom brukar ha ibland att ta 2 paket för 100 kr och då brukar vi bunkra upp med 6-8 paket. Sparar kalasmycket pengar samt att de funkar skitbra!!!

• busgrodan

har använt coops egna märkte, har funkat bra från nyfödd till 3 år på mina ungar,, dom har två stora paket för 149 kr, tycker att det är billigt.., har aldrig haft problem med varken läckage eller röda rumpor.

• AlxNilsson

handlade blöjor idag.. här på ica tar de för liberos storlek 1,  2-4kg,  39kr innehåller 28 stycken

priser skiljer ju från olika affärer, vissa tar mer eller mindre för samma blöjor..

• Lillsnufflan
    Anonym (?) skrev 2011-05-21 15:33:07 följande:

Jag tycker Willys blöjor är bra och dessutom, som du skriver, billiga. Sen passar inte alla sorters blöjor alla barn lika bra. Pampers sitter bäst på min dotter och Willys på hennes jämngamla kusin. Några blöjor för 38 kr finns i alla fall inte i stan där jag bor. Här är Euroshopper billigast med 69 kr tätt följda av Willys med 79 kr.
  • Lillsnufflan
    AlxNilsson skrev 2011-05-21 15:49:09 följande:
    handlade blöjor idag.. här på ica tar de för liberos storlek 1,  2-4kg,  39kr innehåller 28 stycken

priser skiljer ju från olika affärer, vissa tar mer eller mindre för samma blöjor..

Ah, ja det är klart, småpaketen med nyföddblöjor är kanske så billiga. Glad Men de har vi aldrig köpt till något av våra barn så jag tänkte inte på dem...
  • Anonym

Libero stl 2, 4-6 kilo.
    90 st 108 kr på Willys

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2011-05-21 15:34:21 följande:
    38kr det var billigt, hur många är det i de. Vilket märke är bäst.
    omkring 30 st tror jag. vi använder pampers eftersom dom blöjorna är mjukare och följsammare. med första barnet tyckte jag att pampers blöjorna "grusade" av sig när det blev vått. men det har jag inte upplevt med andra barnet när jag använt pampers.
    Men libero är också bra. Kostar lika som pampers och innehåller samma mängd.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-21 16:02:29 följande:
    omkring 30 st tror jag. vi använder pampers eftersom dom blöjorna är mjukare och följsammare. med första barnet tyckte jag att pampers blöjorna "grusade" av sig när det blev vått. men det har jag inte upplevt med andra barnet när jag använt pampers.
    Men libero är också bra. Kostar lika som pampers och innehåller samma mängd.
    Nu använder vi pampers nr 2 mini. 3-6 kg. innehåller 35 blöjor och kostar 70 kronor på ica
  • XiaoMei

Willys blöjer är jättebra och de har ofta erbjudande så man kan köpa tex två paket förmånligt.

Svar på tråden Hur mycket kostar ett paket blöjor?