• Iluna

bra babyfilt till sommaren

håller på att införskaffa allt som behövs nu inför en sommar bebis..ska nu föröska kompletera till filt förådet..har två gallerfiltar redan, sen en sån filt som man brukar få med när man köper set med bebiskläder från tex hm och ellos, dom som e tvåsidiga.. men tänkte om man kanske behöver någon som är ännu tunnare? nästan lakans tunn? någon som vet vart de finns att köpa? eller kan rekomendera någon+

• Svar på tråden bra babyfilt till sommaren
  • Zs1985

Det jag tycker du kan införskaffa är en filt i tunn bomullsflanell (finns i tyg och sybutiker som man kan sy till själv)

Annars en filt på sommaren behövs sällan bara man klär barnet vettigt, om det inte blir en väldigt kall och regnig sommar då vill säga!

• MrsKnapa

Du kan ju använda bara ett påslakan om filtar o täcken nån dag är för varmt men ändå vill skydda bebis! Påslakan e ju ofta ganska svala oxå!

• telgebo

Täcke ska man väl inte ha till bebis ens när det kallt så länge dom är under 1 år pga kvävningsrisk, det har dom sagt på föräldrautbilningen.

Gravid v.17+6 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MrsKnapa

Va dem säger ändras hela tiden, de får man ta me en nypa salt ungefär som alla skrönor om va som e bra o farligt för vuxna att äta.. Min äldsta är sju år så sa dem att barnen SKA ligga på mage, min yngsta är 4,5 år då skulle dem bara ligga på rygg! Annars kan dem kvävas etc etc vissa år får dem absolut inte ha kudde, och nu senast ska dem ha kudde för att motverka platthuve.. De är hysteri kring va man ska o inte ska göra.. Använd sunt förnuft tycker jag :)

• Evve81

Jag har använt filt till mina barn och täcke med för den delen...... Har aldrig hört att man inte ska ha täcke.

I alla fall ska vi ha bebis till sommaren. Vi har en gallerfilt. Kan vara skönt när det är varma dagar sedan kan man ju som sagt ha ett påslakan eller en tunn bomullsfilt och en lite tjockare bomullsfilt.....

• telgebo
    MrsKnapa skrev 2011-05-21 19:47:54 följande:
    Va dem säger ändras hela tiden, de får man ta me en nypa salt ungefär som alla skrönor om va som e bra o farligt för vuxna att äta.. Min äldsta är sju år så sa dem att barnen SKA ligga på mage, min yngsta är 4,5 år då skulle dem bara ligga på rygg! Annars kan dem kvävas etc etc vissa år får dem absolut inte ha kudde, och nu senast ska dem ha kudde för att motverka platthuve.. De är hysteri kring va man ska o inte ska göra.. Använd sunt förnuft tycker jag :)
    Min son är 7 år och när han föddes var det ryggläge som gällde för bebisar, iaf här i Stockholm. Har aldrig fått rådet att barn ska sova på mage med nåt av mina barn.
    Gravid v.18+0 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • liten07a

det har ett trepack filtar på ikea som de själva skriver som tvättlappar men jag kommer köpa dessa då de är supertunna o sköna för bebis att ha en varm sommardag (de är stora så de passar till liggvagnen)

• SnutteMamman

Hej!

En stor röd solfilt för baby och barn, 100*100 cm från Lundmyr har spf 50+ och det skyddar från solen.

Svar på tråden bra babyfilt till sommaren