• MammaLindaa

3 månaders som plötsligt börjar kräkas?

Min dotter är 3½ månad och har sen hon var 3 månader börjat kräkas ofta, till en början var det bara 2-3 ggr per dag och nu kan hon kräkas flera ggr per timme, speciellt när hon ätit.. någon mer som varit med om detta och vet vad det beror på??

Hon har fått ersättning sen hon var 7 veckor.. kan tillägga att hon aldrig kräktes innan hon var 3 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:39
    Hon verkar inte sjuk alls, är lika pigg och glad som vanligt, hon har ingen feber, lite snorig är hon men inge mer än det.
  • Svar på tråden 3 månaders som plötsligt börjar kräkas?
  • Tetran

förstoppning? Allergi?

Nybliven trebarnsmamma - två barn hos mig och en i hjärtat.
  • MammaLindaa
    Tetran skrev 2011-05-21 17:20:16 följande:
    förstoppning? Allergi?
    nejdå. hon bajsar 1-2 ggr per dag.

Allergi mot vadå?
  • Tetran

Nåt i ersättningen hon är allergisk mot.  Äter hon Semper så prova NAN istället. Kan vara skonsammare mot magen. Finns även ersättning på recept om hon skulle behöva. Men då måste läkare skriva ut och också ta reda på varför hon kräks. 

• MammaLindaa
    Tetran skrev 2011-05-21 17:49:51 följande:
    Nåt i ersättningen hon är allergisk mot.  Äter hon Semper så prova NAN istället. Kan vara skonsammare mot magen. Finns även ersättning på recept om hon skulle behöva. Men då måste läkare skriva ut och också ta reda på varför hon kräks. 
    Åh okej.. men hon har ju ätit den så länge, kan man bli allergisk mot den bara sådär??
  • Tetran
    MammaLindaa skrev 2011-05-21 18:02:43 följande:
    Åh okej.. men hon har ju ätit den så länge, kan man bli allergisk mot den bara sådär??
    Det vet jag faktiskt inte. Men allt är ju möjligt.  Hör med bvc för säkerhets skull.
  • MammaLindaa
    Tetran skrev 2011-05-21 18:05:54 följande:
    Det vet jag faktiskt inte. Men allt är ju möjligt.  Hör med bvc för säkerhets skull.
    aah, får ringa dem på måndag.
  • Ida 84

Min son var likadan. Började när han var runt tre månader på honom också.
    Till mig sa bvc att de blir mer aktiva och att eftersom magmunnen inte är helt färdig än så kommer överflödet lättare upp när de rör sig mer.

Höv med bvc, men sålänge han mår bra annars är det nog inget att oroa sig över.

• MammaLindaa
    Ida 84 skrev 2011-05-21 20:32:13 följande:
    Min son var likadan. Började när han var runt tre månader på honom också.
    Till mig sa bvc att de blir mer aktiva och att eftersom magmunnen inte är helt färdig än så kommer överflödet lättare upp när de rör sig mer.

Höv med bvc, men sålänge han mår bra annars är det nog inget att oroa sig över.
    Åh okej. Jag har precis testat att byta ersättning också och hoppas att det funkar :)
  • jennie30

Våran dotter är likadan,visst har hon kräks litegrann innan men nu är det extremt mycket! men det låter rätt logiskt det Ida 84 skriver,att de rör på sig mer nu och därför kommer det upp lättare. Men så länge de går upp i vikt ska det ju inte vara någon fara

• MammaLindaa
    jennie30 skrev 2011-05-21 20:58:47 följande:
    Våran dotter är likadan,visst har hon kräks litegrann innan men nu är det extremt mycket! men det låter rätt logiskt det Ida 84 skriver,att de rör på sig mer nu och därför kommer det upp lättare. Men så länge de går upp i vikt ska det ju inte vara någon fara
    Jo precis. men det är väldigt jobbigt med kläderna haha man behöver en hel del :P funkar det inte med NAN så är det förmodligen det andra :)
Svar på tråden 3 månaders som plötsligt börjar kräkas?