• Anonym (Mirra)

Känner mig totalt utarbetad, vad göra?

Jag är helt slut. Har värk i kroppen, känner mig osedd, ledsen och värdelös. Arbetar som lärare och är så trött på min situation. Det kommer runt ca 300 elever varje vecka till mig som jag ska tillgodose. På det måste jag samarbeta med deras egoistiska huvudlärare som bara ser sin lilla, lilla bit och tror att hela världen kretsar kring dem.

Själv har jag hamnat i ett läge där jag håller med alla, för jag orkar inte! Jag orkar inte höra på kollegors dumhet! De är hårda mot barnen, snackar skit om sina paralellklasser, suckar när de ska behöva samarbeta och  himlar med ögonen inför barnen när de utvecklingsstörda inte klarar lika mycket som vanliga barn. 

Jag orkar inget när jag kommer hem. Orkar inte med mitt barns skrik, glädje eller tårar. Orkar inte vara med människor!! Orkar inte diska, orkar inte planera för mat. Jag orkar inte! Vad kan man göra?? 

• Svar på tråden Känner mig totalt utarbetad, vad göra?
  • Anonym

Känner igen mig lite...Finns det nåt sätt att uthärda till sommarlovet...? Annars....går det absolut inte...ring och sjukanmäl dig några dagar och fundera på hur du kan gå vidare därifrån..

• Anonym (Mirra)
    Anonym skrev 2011-05-21 20:19:37 följande:
    Känner igen mig lite...Finns det nåt sätt att uthärda till sommarlovet...? Annars....går det absolut inte...ring och sjukanmäl dig några dagar och fundera på hur du kan gå vidare därifrån..
    Skönt att någon svarar!! 

Ja det är det jag försökt hitta hela dagen idag, ett sätt att uthärda. Men jag hittar inget just nu, får ont i magen och ångestkänslor av att gå tillbaka till jobbet på måndag. Har sovit hela dagen och försökt undvika min familj.

Det dumma är att jag arbetar som musiklärare och det känns som om jag inte får vara hemma.... 
  • Litet My