• Anonym

Snefylla....

Vill bara ventilera mig...har en depression och dålig självskänsla. Jag försöker att klara min vardag och mitt liv utan mediciner. Som jag gått på tidigare.Det går upp och ner hela tiden. Jag kan ändå hantera det någorlunda,men jag vet innerst inne att jag inte ska behöva må så här...

Första festen med jobbet. Vi har jobbat i hop knappt ett halvår. Jag dricker alldeles för mycket och får en rejäl snefylla. Blir som ett vrak,alla känslor under ytan bubblar upp jag blev ledsen kunde inte sluta gråta,kräks som en fjortis. Jag är 26 år.
    Jag har haft ett tufft liv..... Men jag skyller inte på det. I dag har jag sådan ångest och vet inte hur jag ska kunna se mina arbetskamrater i ögonen. Jag känner sån skam. Jag har nu lovat mig själv att aldrig någonsin dricka mer än högst  ett par gals vin.

• Svar på tråden Snefylla....
  • Border

Usch, jag känner igen mig. Fast för mig är det så att jag får ångest dagen efter utan anledning. Jag mår så överjävligt dåligt att jag bara vill dö, dö, dö!!!
    jag förstår hur du känner dig. Men det går över. Om en vecka spelar inte det här nån roll längre, tro mig.
    Alla kan bli så där på fyllan: spy och gråta som fan. Det är ingen fara.

• zygoma girl

Gå till jobbet och låtsas som ingenting och säg bara hur trevligt det var på festen. Om du visar att du inte skäms så kommer det att passera mycket snabbare än om du börjar be om ursäkt eller visa att det var pinsamt.

En arbetskamrat blev stupfull på en kurs för ett par veckor sedan och vi fick veta mer än vi ville om hans sexliv och hans fru och det blev i ärighetens namn rätt pinsamt. Dagen efter var han lika glad som vanligt så känslan blev verkligen att "det var visst inte så farligt". Hade han själv bett om ursäkt eller tyckt det var pinsamt hade det blivit svårare att hantera även för oss andra, nu blev det "bara" en snefylla - och vem har inte haft det i sina dar?

PS min arbetkamrat har fyllt 50 så det går inte över med åren...

• Anonym

Tack jag ska försöka inte låtsas om det. Men förmodligen kommer flera att ta upp det,det lär ju aldrig glömmas bort och säkert fråga mig hur jag mår av välmening... ...Vill bara försvinna just nu!

Svar på tråden Snefylla....