Är Mathilde ett fint namn?
Jag ser gärna att män svarar också! Tjejer, fråga era män vad de tycker om namnet också!
Om ni svarar nej, motivera gärna varför.
Jag ser gärna att män svarar också! Tjejer, fråga era män vad de tycker om namnet också!
Om ni svarar nej, motivera gärna varför.
Ja, det är jättefint! Lite ovanligt, men ändå inte konstigt.
Nu frågade jag sambon: "Nä, Matilda är bättre - Matilde? Nä - det låter skumt". Men lyssna inte på min sambo....
Gillar inte mathilde. För danskt. Tycker hon ser ut som en Livia fortfarande
jag tycker inte om matilde eller matilda, men bättre med ett e isåfall.
det låter så linda bengtzing tycker jag.
tycker det är hårt (ser en sträng skollärarinna framför mig) och så är det väldigt danskt.
Gillar Matilda bättre. Matilde låter danskt och hårt.
Tycker det låter på tok för "hårt". Personligen tycker jag om mjuka flicknamn och de flesta flicknamn som slutar på A låter mjukt i mina öron. Men bara för att jag gillar mjuka flicknamn så behöver inte alla andra göra det
För mig är Mathilde ett namn på den "elaka flickan".. hon som står på sig och kör över andra. Men i slutändan får människan som bär namnet själv utforma vem hon/han ska bli.
Frågade min fästman:
Vad tycker du om namnet Mathilde?
"NEJ" var hans svar.
Jag tycker inte att det är så fint. Kanske som andranamn om man har danska rötter.
På engelska är det fint dock, det får en halvdansk flicka i min sons klass och hon heter Mathilde, men uttalar det "Matild"
Min man tycker att det är ett hemskt namn. (Han använde ett annat uttryck men det fick jag inte skriva )
Det är fint. Danskt är inte negativt. E:et ska uttalas.
Jag älskar Mathilde låter gulligt
hade gärna valt det själv
Jätte fint!! Men jag gillar Matilda bättre vilket min dotter heter