Har varit med om ett inbrottsförsök då jag och min man var hemma. Vi hade släckt ner och såg på film. Precis när filmen var slut så hörde jag hur det lät från låset på ytterdörren (bodde i lägenhet). När jag tittade i kikhålet såg jag 4 människor i luvtröjor som stod i trapphuset och en som står och pillar på vårt lås. Jag höll för låset så de inte skulle kunna öppna, och började skrika och banka på dörren. De rusade iväg, vi ringde polisen som självklart inte fick tag på dom. Det var riktigt obehagligt!Jag skulle egentligen varit ensam hemma den kvällen med vilket känns extra jobbigt. Vi misstänker att det var inte enda gången de försökte heller, före dess hade någon kämnt på handtaget flera gånger. En av gångerna hade min man sett några killar i luvtröjor i trapphuset då han sett att det rykte i handtaget.
Det slutade hursomhelst med att vi flyttade så fort vi kunde, kunde inte slappna av där, vågade inte vara ensam hemma, min man jobbade dessutom natt på den tiden och det gjorde inte saken bättre.
Vet inte riktigt hur man kan komma över det, vi flyttade ju som sagt, det hjälpte mig. Kanske sätta dit ett extra lås som du vet håller tjuvarna ute?