• Anonym (Svettfia)

Svettas under brösten. Hur får man bort det?

Som rubriken lyder.

När jag blir varm får jag en STOR svettrand under brösten som går igenom både bhn och toppen jag har på mig.

Någon som vet hur man får bort det? Eller iallafall lindrar det?

Känner mig skitäcklig så fort jag rör på mig lite...

• Svar på tråden Svettas under brösten. Hur får man bort det?
  • Anonym (lök)

Har samma problem, dock kommer det när jag svettas extremt mycket och inte annars, väntar spännande på tips och råd!

• Insatt

Absolut torr kanske. Det kan man köpa på apotek. Snacka med dem där om det är lämpligt för ändamålet.

• Empiiis

Har samma problem. Har väldigt stor och tung byst. Bara att stå och diska gör att jag får byta bh och tröja. INTE KUL!
    Tur iallafall att tuttsvetten inte luktar lika illa som annan svett kan göra.

• Anonym (Svettfia)

Absolut torr har jag under armarna, men vet inte om det är så bra att ha under brösten? 

Sånt där barnpuder då? Ingen som har provat?

• Insatt
    Anonym (Svettfia) skrev 2011-05-22 00:19:25 följande:
    Absolut torr har jag under armarna, men vet inte om det är så bra att ha under brösten? 

Sånt där barnpuder då? Ingen som har provat?
    Jag har provat, men jag tycker inte det funkar. Det ska ju liksom mer suga upp svettet. Min mamma brukar ta vanlig deo under brösten.
  • Anonym (Svettfia)
    Insatt skrev 2011-05-22 00:21:33 följande:
    Jag har provat, men jag tycker inte det funkar. Det ska ju liksom mer suga upp svettet. Min mamma brukar ta vanlig deo under brösten.
    Har provat vanlig deo men den funkade inte för mig Rynkar på näsan.
    Känns väldigt pinsamt att gå in på apoteket och fråga om man kan ha absolut torr under tuttarna... :/
  • Insatt

De har ingen webbtjänst där man kan maila och fråga då?

• Anonym (Svettfia)

Hittade inget på apotekets hemsida. Men kanske borde ringa iallafall på måndag och fråga. Mindre pinsamt än att komma in haha.

Om någon annan har tips så får ni gärna skriva det här :) 

Kommer troligen bli mer svett nu när  värmen snart kommer... Längtar inte lika mycket efter sommaren längre när jag vet att jag kommer få gå i bylsiga tröjor för att det inte ska synas igenom.

• Anonym (sad but true)

Testa att gå ner i vikt?

• Anonym (Svettfia)

Haha jag är inte överviktig!!

Svar på tråden Svettas under brösten. Hur får man bort det?