• Blevmamma060708

FK vill ha min årsinkomst till Gravpenningen,hur räkna?

Fk vill ha min årsinkomst så dom kan räkna ut hur mycket jag ska få ut i Gravpenning, men jag undrar nu hur jag ska räkna, kan jag skriva årsinkomsten som står på min deklaration?

• Svar på tråden FK vill ha min årsinkomst till Gravpenningen,hur räkna?
  • Queenie70

Du ska helt enkelt skriva den årsinkomst som du har idag. Jättenkelt.

• Gladskit

Du tar din månadslön x 12!
    Har du återkommande ob-tillägg så räknar man ut ett snitt på dem och lägger till det också.

• Piff

Jag lånar tråden lite, hoppas det är okay!

Jag har ett grav-vik och jobbar lite olika varje månad. Får alltså inte samma lön, ska jag kolla de 12 senaste lönespec;arna och räkna ut medellön, eller gå efter förra årets deklarationsuppgifter?

• FruG
    Blevmamma060708 skrev 2011-05-22 08:38:10 följande:

Fk vill ha min årsinkomst så dom kan räkna ut hur mycket jag ska få ut i Gravpenning, men jag undrar nu hur jag ska räkna, kan jag skriva årsinkomsten som står på min deklaration?

Du ska inte ta det som står på deklarationen. Där har du nämligen semesterlönen med också och den räknas nog inte in i föräldrapenningen.
    Utan det ska vara din lön *12.

Men ska du fylla i det själv? Jag har för mig att min arbetsgivare fyllde i det och sen skickade de papprena direkt in till f-kassan.
  • Mirella85
    FruG skrev 2011-06-06 12:27:11 följande:
    Du ska inte ta det som står på deklarationen. Där har du nämligen semesterlönen med också och den räknas nog inte in i föräldrapenningen.
    Utan det ska vara din lön *12.

Men ska du fylla i det själv? Jag har för mig att min arbetsgivare fyllde i det och sen skickade de papprena direkt in till f-kassan.
    ja, man ska fylla i det själv men kan kan alltid höra med sin ekonomi avdelning vad ens lön är så det behöver inte räkna nått. f-kassan frågar ändå efter ett intyg om dom inte litar på din summa
Svar på tråden FK vill ha min årsinkomst till Gravpenningen,hur räkna?