Livisu skrev 2011-06-20 10:58:14 följande:
Var det någon som var nervös inför reaktionen? Om man inte jobbat så länge på arbetsplatsen, är det normalt att få skuldkänslor och att chefen blir lite missnöjd?
Jag måste säga att jag är väldigt nervös... Jag är i vecka 12 och börjar nytt jobb på måndag... Kommer vara uthyrd konsult hos kund och bara anställd visstid ett år för denna kunden. Alltså inte fastanställd på konsultföretaget. Jag velade fram och tillbaka om jag skulle säga något vid intervjuerna och liknande men kom fram till att det är ingen bra idé då jag säkerligen inte skulle få jobbet. Frågorna kom haglandes redan när jag var på tre olika intervjuer.
Jag har bestämt mig för att berätta senare framåt hösten. Är orolig att det kommer att bli väldigt sura miner från både kund och hos mitt konsultföretag.
Ha inga skuldkänslor! Jag tänkte berätta när det är lite mer än två månader kvar så länge graviditeten fortsätter normalt, annars tänker jag berätta lite tidigare. Bara att följa reglerna och lagarna så behöver du inte ha skuldkänslor. Sen är jag glad och hejar på de tjejer som faktiskt har bra chefer som stöttar sina anställda och får dem att känna att det är helt okej att vara gravid, vilket det är.