• Mamma8502

hur görman med kommunal-akassa, afa-kassa eller så?

Det e så här att jag började på mitt jobb i mars och som jag trodde så behövde man inte vara medlem i a-kassa och alfa-kassan i 12 månader innan reglerna gällde så min fråga är nu då, hur gör man?

bor i en kommun men jobbar i en annan kommun men båda tillhör kalmar, ska man ringa dit och prata med dom i min kommun?

Hur ska jag skriva i min inkomst eftersom jag är telefonförsäljare och har en fast lön på 8000 plus provicion, som min arbetsgivare sa får man räkna på ungefär 22.000 alltså 5 sälj om dagen i 22 dagar för vi får 200 kr för varje sälj man gör så det har jag sagt till både försäkringskassan och dagis eftersom det alltid är svårt att säga hur mycket man säljer varje månad...
    Och bara för att man säljer 50 så betyder inte det att man få pengar för 50 avtal utan kunden måste ringa in till oss och berätta om dom ska ha det eller inte, dom får 14 dagar på sig, så ångerrätten får man efter man har fått sin lön

Säljer man te x 40 avtal så blir det 8000 kr minus skatt på det, säljer jag 50 avtal blir det 9000 kr minus skatt på det om ni förstår?

så krångligt men hur fan ska man göra?

på dagis te x får jag betala det högsta beloppet eftersom jag sa 22.000 men hellre det än att man säger fel och så får man betala 42.000 i månaden för att man inte har angett rätt belopp osv

Svar på tråden hur görman med kommunal-akassa, afa-kassa eller så?