• Julies

Gravid men mensvärk & bruna flytningar?

Är nygravid i v 6. Har senaste två tre dagarna haft som riktig mensvärk och har tagit panodil. Det har kommit ljusbruna flytningar men inget blod. Haft molvärk hela tiden men nu har smärtan stegrat. Är detta missfall tro? Ska jag kontakta Gyn imorgon? Kan de se med vul så här tidigt? Jag ska resa bort om några dagar och vara borta nån vecka. Vill gärna veta om jag är gravid el om jag fått missfall:(

• Svar på tråden Gravid men mensvärk & bruna flytningar?
  • Julies

Nu kommer det rosabruna flytningar också. Är nog missfall...

• MrsXaipho

Hej!!

Vad jag har läst i andra trådar så kan mf yttra sig på olika sätt o vissa blöder tydligen under graviditeten så de behöver inte va ett mf. Men om jag vore du skulle jag kontakta gyn o se vad dem säger, bättre att få ett svar än o leva i ovisshet.. Hoppas att allt är som de ska med lill*n o att du kan åka iväg med avslappnade tankar.. :)

• Darliin

åh gumman! va inte orolig... så länge det inte blöder ordentligt så bör du ta det lugnt, kan ju vara en nidblödning! jag var gravid för ett år sedan i vecka 6 och då brjade jag blöda , inte mkt men tillräckligt för att jag skulle tro att det var "typ mens". och det var inget missfall eftersom jag gjorde en abort 1 vecka senare...

nu e jag gravid i vecka 5 och ska behålla! :)

men va inte orolig!!

kramar!

• cabrera

Halloj.. jag sitter typ i samma sits.. Fick bruna flytningar igår men hade ingen mensvärk iof men i ditt fall så kan det ju vara växtvärk.. Har också hört att sålänge man inte blöder massor o klumpar så är det ingen fara.. Men förstår din oro.. Jag ska göra VUL på fredag så får väll min dom då..

Hoppas allt går bra för dig 

• Julies

Hej
    Tack alla som har svarat. Hoppas ni har rätt men jag känner mig inte så hoppfull längre eftersom jag har sån himla "mensvärk". Ringer Gyn imorgon bitti, hoppas de kan ta emot mig.
    Till er andra: Stort lycka till!!!

• Fraggelgirl

Sitter här med med samma symtom. Har ett dotter sen tidigare så jag vet att smärtan kan lika gärna vara växtvärk. Men dessa bruna flytningar klarar jag inte av alltså. Nidblödning borde väl inte hålla i sig så länge? Testade mig idag, och fick starkt plus, ingen tvekan på den saken. Skulle fått mens idag, men då jag har haft bruna flytningar till och från sen i onsdags så funderade jag ju.
    Innan min dotter kom hade jag ett missfall och det var också bruna flytningar först, men sen en vecka senare så kom mf. Så jag vågar inte hoppas heller.
    Har en väninna som har blött lite i början och allt gick bra, så hoppet finns ju.

Lycka till! Hoppas det går vägen.

• Äntligen dax
    Fraggelgirl skrev 2011-05-22 20:13:50 följande:
    Sitter här med med samma symtom. Har ett dotter sen tidigare så jag vet att smärtan kan lika gärna vara växtvärk. Men dessa bruna flytningar klarar jag inte av alltså. Nidblödning borde väl inte hålla i sig så länge? Testade mig idag, och fick starkt plus, ingen tvekan på den saken. Skulle fått mens idag, men då jag har haft bruna flytningar till och från sen i onsdags så funderade jag ju.
    Innan min dotter kom hade jag ett missfall och det var också bruna flytningar först, men sen en vecka senare så kom mf. Så jag vågar inte hoppas heller.
    Har en väninna som har blött lite i början och allt gick bra, så hoppet finns ju.

Lycka till! Hoppas det går vägen.
    Har exakt samma sak. BIM idag och molvärk och bruna flytningar. Riktigt starkt plus på stickan dock. Räknar ganska kallt med missfall. Verkar som att kroppen jobbar med att bli av med graviditeten.
  • Philipha

Hej hej! Hoppas jag kan lugna er något! Jag hade bruna flytningar fram tom vecka 12 och emellanåt rikigt mycket molvärk! Vårt lilla liv mår bra och vi är nu i vecka 29! Jag hörde mig för om detta och har fått svaret att det är vanligt tidigt i graviditeten och oftast inget att oroa sig för!
    Håller tummarna för er!

~Livet är ganska rättvist ändå!~
  • Äntligen dax
    Philipha skrev 2011-05-23 10:33:39 följande:

Hej hej! Hoppas jag kan lugna er något! Jag hade bruna flytningar fram tom vecka 12 och emellanåt rikigt mycket molvärk! Vårt lilla liv mår bra och vi är nu i vecka 29! Jag hörde mig för om detta och har fått svaret att det är vanligt tidigt i graviditeten och oftast inget att oroa sig för!
    Håller tummarna för er!

Hade du alltså bruna flytningar och molvärk samtidigt? Har hört att kombinationen ofta tyder på missfall
Svar på tråden Gravid men mensvärk & bruna flytningar?