• Mrs Suz

Att gå till en coach?

Hej på er!

Jag är super nyfiken på hur ni tänker kring att ha en egen coach. Vad tänker ni när ni hör ordet coachning?

Definition utav coaching från en hemsida:
    Coaching handlar inte om rådgivning, mentorskap, handledning, terapi eller konsulting. Coaching är ett förhållningssätt och en utvecklingsstrategi baserad på ett personligt ansvar för den egna framgången. Coachens roll är därför inte att coacha någon genom livets alla möjligheter och svårigheter; den är att lära ut och träna att i varje situation själv hitta den bästa vägen.

Thanks!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå till en coach?
  • Lykkorus

Coach till vad? Jobb? Träning? Vad ska jag med en coach till om det inte finns ett syfte? Glad

• Lillsnufflan

Precis, jag undrar också vad jag ska ha coachning för. Svårt att svara. Kanske jag skulle ha nytta av en träningscoach? Det har jag haft en gång, det var rätt effektivt.

• SjälvaJag

Har haft det på arbetsförmedlingen och det gav mig inte ett skit.

• Thaleya

coah för vad?
    kostar det pengar?

• Zimlis

Har haft det genom arbetsförmedlingen.. eller ja ett annat företag men som arbetslös - Jag blev faktiskt peppad på ett mycket positivt sätt och det gav mej precis det coaching ska ge (enligt mitt tycke) en rejäl push att faktiskt tro på mej.

I dags dato har jag en visstidsanställning med den typen av jobb jag vill jobba med och det känns fantastiskt roligt

Jag skulle absolut kunna tänka mej en coach igen, även i andra syften

Måste det förresten finnas ett speciellt syfte för att svara? Antingen kan man väl tänka sej att ha en coach eller inte - hur svårt kan det vara Man får väl specificera sej i tråden om vilken typ av coach man kan tänka sej.

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Linda1976

Äh, det är ju ren bullshit.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mrs Suz
    Linda1976 skrev 2011-05-22 18:44:37 följande:
    Äh, det är ju ren bullshit.
    Hur tänker du då? Har du gått till en?
  • Linda1976
    Mrs Suz skrev 2011-05-22 18:46:18 följande:
    Hur tänker du då? Har du gått till en?
    Nej, men för mig skulle det vara helt meninglöst, och inget jag behöver. Kan inte se vad det skulle ge.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mrs Suz

Det finns inga rätt eller fel. Vilken typ utav coach, kanske inte just personlig-tränare, man söker spelar ingen roll. Bara om man är intresserad.
    Just när det gäller jobbcoaching.. Ja.. Det verkar ha blivit lite urvattnat, vilket är tråkigt.  

• Mrs Suz
    Linda1976 skrev 2011-05-22 18:50:52 följande:
    Nej, men för mig skulle det vara helt meninglöst, och inget jag behöver. Kan inte se vad det skulle ge.
    I see.
Svar på tråden Att gå till en coach?